• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

صادرات ۳۹۷ هزار و ۷۰۵ تن کالا در سه ماه نخست سال جاری از طریق گمرک اصفهان

  • کد خبر : 77006
  • 17 تیر 1403 - 8:53
صادرات ۳۹۷ هزار و ۷۰۵ تن کالا در سه ماه نخست سال جاری از طریق گمرک اصفهان
مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: ۳۹۷ هزار و ۷۰۵ تن کالا به ارزش ۲۵۸ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار در سه ماه نخست سال جاری از طریق گمرک استان صادر شد.

به گزارش نبض وطن، رسول کوهستانی‌پزوه امروز یکشنبه _هفدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بطور متوسط روزانه تشریفات صادرات ۲۲۰ کامیون از گمرکات استان اصفهان انجام می‌شود.

وی، اقلام صادراتی گمرکات اصفهان را ۳۲۹ نوع کالا برشمرد و ادامه داد: محصولات پتروشیمی با ۶۸ میلیون دلار و ۲۲ درصد رشد، چدن، آهن و فولاد به ارزش ۵۹ میلیون دلار با ۷۰ درصد کاهش، محصولات لبنی با ۲۶ میلیون دلار و ۲۰ درصد رشد، مس و مصنوعات آن با ۲۳ میلیون دلار و ۴۱ درصد رشد و فرش ماشینی و دستباف با ۱۹ میلیون دلار و یک درصد کاهش (در مقایسه با مدت مشابه پارسال) عمده‌ترین کالای صادراتی از گمرکات استان در بهار امسال بودند.

مدیرکل گمرکات اصفهان اظهار داشت: صادرات این استان در بهار ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۴ درصد و حیث ارزش ۳۲ درصد کاهش داشت.
کوهستانی‌پزوه، مهمترین دلیل این موضوع را کاهش صادرات آهن، چدن و فولاد برشمرد و اضافه کرد: میزان صادرات این محصولات در بهار پارسال ۱۹۶ میلیون دلار بود که در سه ماه نخست امسال به ۵۹ میلیون دلار کاهش یافت.
وی تصریح کرد: افزایش صادرات سایر گروه‌های کالایی نظیر محصولات پتروشیمی، لبنی و مس نتوانست این کاهش را جبران کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=77006

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.