• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

“بِه” باغبادران گرچه دو حرف است اما، حرف ندارد

  • کد خبر : 767
  • 16 آبان 1398 - 0:24
شهر باغبادران دیرگاهی است بدلیل بهره مندی از ثروت غنی و بی پایان بنام،"زاینده رود" خواستگاه طبیعتی زیبا و کم نظیر بوده، شهری چهارفصل که هر فصلش وصف العینی از بهشت برین بر روی زمین است.

به گزارش نبض وطن ، اعضای شورای اسلامی شهر باغبادران در یادداشتی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره”بِه” در باغبادران نوشتند؛
شهر باغبادران دیرگاهی است بدلیل بهره مندی از ثروت غنی و بی پایان بنام،”زاینده رود” خواستگاه طبیعتی زیبا و کم نظیراست.شهری چهارفصل که هر فصلش وصف العینی از بهشت برین بر روی زمین است، و شهروندانی که گویی مهربانی و مهمان نوازی را از “زاینده رود”، و تاریخچه کهن، فرهنگ و اصالت را از درختان ستبر و کهنسال این دیار به ارث برده اند.
بدلیل شرایط مذکور و نیز هوای دلنواز و خاکی مساعد، کشاورزی در این شهر بسیار پررونق است، وفور نعمت های الهی و جاذبه های گردشگری سبب شده باغبادران را نگین لنجان و بهشت اصفهان نام نهند، که آوازه اش در ایران عزیزمان پیچیده و نامش به چشم توریست هایی که گاه به گاه به این شهر سفر می کنند خوش بدرخشد.
گردو، بادام و بِه، از جمله محصولات با کیفیت و ارگانیک باغبادران به شمار می آیند که در حجم وسیعی تولید می شوند؛ اما مشکلاتی از جمله فقدان تعاونی ها و مراکز خاص جهت ساماندهی عرصه و تقاضای این محصولات ارزشمند بصورت منسجم و همچنین عدم وجود کارگاه ها و مرکز بسته بندی محصولات جانبی یا خروج این محصولات از شهر و بخش بدون درج نام و شناسه ای از باغبادران از دغدغه های کشاورزان عزیز می باشد.
ازاین رو برگزاری جشنواره « بِه » تمهیداتی را جهت فروش حداکثری این محصول و صنایع غذای مرتبط با آن بعمل می آورد که نه تنها رونق کسب و کار کشاورزان این خطه را در بَردارد بلکه باعث ایجاد انگیزه ای در جهت افزایش کیفی و کمی تولید محصولات در سال های آتی نیز می گردد.
برندسازی « بِه » از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است که نوعی هویت بخشی به این محصول و شناسنامه دار کردن آن محسوب می گردد چراکه گامی بلند در جهت سیر تکاملی عرضه و تقاضای آن می باشد و قطعاً شهر باغبادران را بیش از پیش معرف عام و خاص می گرداند .
یکی از دستاوردهای برگزاری این جشنواره استفاده از ظرفیت های بومی_محلی در جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره می باشد که نوعی تعاون ، اتحاد و همدلی را در بین شهروندان به نمایش می گذارد .
گرچه برگزاری این جشنواره به ظاهر مقطعی و کوتاه مدت است اما، تأثیرات بسزایی جهت ایجاد روحیه اشتغال و درآمدزایی به شهروندان خواهد داشت .
مهیا کردن محلی برای عرضه مستقیم محصولات با قیمت متعادل و کیفیت بالا از دیگر اهداف برگزاری جشنواره می باشد که روستاهای فرادست و فرودست باغبادران و مجموعه یکدلی از بخش باغبهادران نیز در این راستا گام موثری بر می دارند؛ لذا شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری باغبادران برآن شدند جهت نیل به این اهداف گامی در راستای برگزاری جشنواره “بِه” بردارند تا ثابت کنند “بِه” باغبادران گرچه دو حرف است اما، حرف ندارد .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=767

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.