• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳

کلاهبرداری با وعده سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در اصفهان

  • کد خبر : 76412
  • 14 تیر 1403 - 22:40
کلاهبرداری با وعده سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در اصفهان
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با وعده سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق سرمایه گذاری در بازار رمز ارزهای دیجیتال، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شده و پس از جلب اعتمادم مبلغ ۶۶ میلیون ریال برای سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردم، اما بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرده و متوجه شدم موضوع کلاهبرداری بوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای اصفهان پس از بررسی‌های همه جانبه، و تلاش بی‌وقفه متوجه شدند یک شبکه هرمی دیجیتالی با سوءاستفاده از آگاهی نداشتن برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و دادن وعده‌های دروغین اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند.

مرتضوی گفت: در این راستا مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم اصلی این پرونده را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، عنوان کرد: این ادعا که برخی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای یا هرمی دارند که مجوز فعالیت را مستقیم از پلیس فتا دریافت کرده‌اند کذب است و شهروندان و کاربران فریب این شرکت‌ها را نخورند و پلیس فتا تاکنون برای فعالیت هیچ شرکت بازاریابی شبکه‌ای مجوزی صادر نکرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: شهروندان با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir به راهکارها و اقدامات مؤثری به منظور حفاظت از کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی دست یابند و در صورت نیاز موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران پلیس در میان بگذارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=76412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.