• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

برداشت حدود ۶۰۰تن به از باغات باغبادران

  • کد خبر : 764
  • 16 آبان 1398 - 9:26
رییس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان گفت:عملکرد برداشت بِه در شهرستان لنجان بطور میانگین ۱۲ تن در هکتار بوده و پیش بینی می شود تا پایان برداشت حدود ۶۰۰تن از این محصول باغی تولید و روانه بازار مصرف شود .

به گزارش نبض وطن ، همایون حاتمی با اشاره به وضعیت باغات میوه شهرستان لنجان اظهار کرد: میوه بِه از جمله محصولاتی است که از اول مهر ماه تا اواخر آبان قابل برداشت بوده و تقریبا آخرین میوه ای است که در میان میوه های سردسیری به ثمر می رسد و هنگامی که رنگ میوه زرد طلایی شد زمان برداشت آن است .
وی افزود: وسعت باغات بِه شهرستان لنجان بالغ بر ۵۰ هکتار بوده که قسمت عمده آن در بخش باغبهادران قرار دارد و بیشتر از نوع رقم بِه اصفهان است که از جمله ارقام مرغوب، تجاری و بازار پسند محسوب می شود که عمر انبارداری نسبتا خوبی نیز دارد.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان تصریح کرد: عملکرد برداشت بِه در شهرستان لنجان بطور میانگین ۱۲ تن در هکتار بوده و پیش بینی می شود تا پایان برداشت حدود ۶۰۰تن از این محصول باغی تولید و روانه بازار مصرف شود .
وی ادامه داد: مناسب بودن شرایط آب و هوایی در زمان گرده افشانی و تلقیح گل ها و همچنین همت و تلاش جهادی باغداران سبب شده امسال کشاورزان شهرستان لنجان بیش از ۶۰۰ تن محصول تولید کنند که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش رل نشان می دهد.
حاتمی اضافه کرد: از مهمترین آفات درختان بِه در شهرستان لنجان کرم بِه بوده که در طول فصل رشد چندین بار تولید مثل می کند و از رایج ترین بیماریهای بِه پوسیدگی سفید ریشه و آتشک است که در این خصوص اقدامات شایانی انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: میوه به با دلیل داشتن گوشت خشک و کرکی دارای طعمی ترش و تقریباً گس بوده، با این حال در زمان طبخ، بو و طعمی بسیار خوشایند دارد و برای تولید کمپوت مناسب است همچین بسیاری از مردم این محصول را به صورت مربا و مارمالاد نیز مورد استفاده قرار می دهند.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنوارهایی میوه باعث توسعه صنعت گردشگری و برند سازی محصولات باغی باغبادران به عنوان شهر غنی از محصولات کشاورزی می شود برهمین اساس باید از زحمات مدیریت شهری درخصوص نگاه ویژه به برگزاری اینگونه جشنواره ها قدردانی کرد چراکه این مهم توسعه پایدار اقتصادی را برای کشاورزان رقم می زند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=764

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.