• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

آموزش چهره به چهره به شهروندان سرلوحه امور واحد اجرایی و خدمات شهری باغبادران

  • کد خبر : 763
  • 16 آبان 1398 - 10:27
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران گفت:با توجه به اهمیت موضوع آموزش چهره به چهره در مدارس سطح شهر در جهت بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان درخصوص مباحث آتش نشانی و پیشگیری از بروز حوادث، آموزش داوطلبین هلال احمر با تجهیزات شناسی به روش های اطفاء حریق و تصادفات جاده ای جهت جلوگیری از بروز حوادث رودخانه ای و همچنین گشت زنی در حاشیه رودخانه و محل های پر خطر و ارائه تذکرات لازم به گردشگران جهت جلوگیری از بروز حوادث رودخانه ای به صورت مستمر طی چهار ماه گذشت انجام گرفته است.

به گزارش نبض وطن ، محسن صدیقی در شورای نشست مدیران شهرداری باغبادران اظهار کرد: براساس قانون شهرداری ها، مسئولیت امور شهری بر عهده شهرداری ها بوده و شهرداری متولی اموری همچون آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، عمران شهری، حمل و نقل شهری، مدیریت پسماند و دفع مواد زائد بوده و در شرایط عادی در این زمینه‌ها خدمات زیادی را به شهروندان ارائه می‌کنند.
وی افزود: مدیریت خدمات شهری یکی از واحدهایی تاثیرگذار در مدیریت شهری به شمار می اید چراکه نیروهای خدوم خدمات شهری در طول ساعات مختلف شبانه روز مشغول فعالیت و تمیز کردن معابر شهر هستند و فعالیت این قشر زحمت کش در جای ،جای شهر نمود دارد .
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران با اشاره به عملکرد ۱۲۰ روزه این واحد، تصریح کرد: با توجه به وظایف محوله طی چهار ماه گذشته خدمای چون به روز رسانی و تجهیز مبلمان شهری، تزیین شهر با آلمان های متناسب با مناسبت ها، جمع اوری نخاله های سطح شهر، رنگ آمیزی و خط کشی معابر، تعمیر جداول سطح شهر، ساخت و تعمیر پل های فلزی، لایروبی جوی ها و شستشوی خیابان های اصلی و فرعی و همچنین شستشوی جداول و سطل های زباله هر ۲۰روز یکبار انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: اقدامات مورد نیاز کشتارگاه شهر شامل تجهیز و بروز رسانی کشتارگاه، تعمیر و مرمت ساختمان کشتارگاه، ضد عفونی سطح کشتارگاه به صورت مستمر طی چهار ماه اخیر به خوبی انجام گرفته است.
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران خاطرنشان کرد: طی مدت گذشته نگهداری و رسیدگی به آرامستان های شهر، غسال خانه ها و گلزار شهدای شهر بصورت مستمر انجام گرفته است.
وی افزود: باید توجه داشت که نظافت خیابان‌ها معابر و گذرهای شهر جزء اولویت ما به‌شمار می‌آید از این رو نظافت شهر، جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر به صورت مستمر و روزانه انجام می‌گیرد به گونه ای که شاهد جمع آوری زباله های خانگی بصورت روزانه و به میزان شش تن هستیم.
صدیقی تصریح کرد: واحد آتش نشانی یکی دیگر از واحدهایی است که فعالیت آن از در مدیریت شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده از این رو برنامه ریزی و نظارت بر ساخت و سازهای استاندارد و ایمن، تهیه و اجرای برنامه های پیشگیری از حوادث، مطالعه و شناسایی مناطق و مراکز مخاطره آمیز و اقدام در جهت رفع آن، آموزش شهروندان جهت خود امدادی و پیشگیری از حوادث و…از جمله اقداماتی است که همواره مورد توجه قرار داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع آموزش چهره به چهره در مدارس سطح شهر در جهت بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان درخصوص مباحث آتش نشانی و پیشگیری از بروز حوادث، آموزش داوطلبین هلال احمر با تجهیزات شناسی به روش های اطفاء حریق و تصادفات جاده ای جهت جلوگیری از بروز حوادث رودخانه ای و همچنین گشت زنی در حاشیه رودخانه و محل های پر خطر و ارائه تذکرات لازم به گردشگران جهت جلوگیری از بروز حوادث رودخانه ای به صورت مستمر طی چهار ماه گذشت انجام گرفته است.
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران اضافه کرد: تجهیز کلیه مساجد، حسینیه های و مدارس شهر به کپسول اطفائیه حریق و همچنین بازدید ایمنی کارشناس آتش نشان از کلیه مدارس و مراکز آموزشی سطح شهر از دیگر اقدامات صورت گرفته طی مدت اخیر برای پیشگیری از بروز حوادث بوده است.
وی عنوان کرد: طی چهار ماه اخیر در واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران ۱۰ حادثه جاده ای، ۱۷ ماموریت اطفاء حریق و هفت ماموریت نجات غریق انجام گرفته است و در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان آتش نشانی باغبادران این واحد به یک دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه خودرو سبک برای انجام ماموریت ها مجهز شد.
صدیقی متذکر شد: مدیریت بحران شهرداری باغبادران نیز با برگزاری مانور امداد و نجات در آب های خروشان رودخانه و همچنین نرده گذاری حاشیه رودخانه زاینده رود، نصب تابلوهای هشدار دهنده، خرید تجهیزات لازم جهت مدیریت بحران، آموزش نیروهای عملیاتی و خدماتی برای مقابله با سیلاب و برگزاری آموزش های همگانی با شعار هر شهروند یک امدادگر تلاش کرد باغبادران را به شهری ایمن برای زندگی شهروندان مبدل سازد.
وی خاطرنشان کرد: شهری که فضای سبز کافی دارد، از هوای سالم تر، دمای متعادل تر و منظر شهری زیباتری برخوردار بوده و سلامت جسمی و روانی شهروندان تا حد زیادی به این مهم وابسته است.
سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران یاداور شد: واحد فضای سبز شهری شهرداری باغبادران طی چهار ماه گذشته تلاش کرده اقدامات کارشناسی شده را در این خصوص به مرحله اجرا برساند از این رو نظارت مستمر و مستقیم بر کلیه امور کاشت و نگهداری از عرصه های فضای سبز شامل عملیات آبیاری آبرسانی، عملیات هرس، سمپاشیف قطع و انتقال درختان بیمار و خطر زا، شستشوی درختان و نظارت بر رعایت و اجرای کلیه ضوابط تعیین شده در این خصوص به خوبی انجام گرفته است.
صدیقی افزود: تهیه نقشه های GISفضای سبز شهری و شناسنامه دار کردن درختان سطح شهر ، برآورد دقیق هزینه های نگهداری فضای سبز جهت مناقصه و واگذاری این عرصه ها به بخش خصوصی، برگزاری کلاس های آموزشی فضای سبز جهت کارشناسان، پیمانکاران ، نیرو های فعال در فضای سبز و شهروندان و دانش آموزان انجام گرفت.
وی تصریح کرد: تکمیل و بهسازی شبکه آبیاری فضای سبز در راستای صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آب از دیگر اقدامات صورت گرفته در این واحد به شمار می آید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=763

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.