• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

فرهنگ ایمنی باید در ذهن و سبک زندگی شهروندان تجلی یابد

  • کد خبر : 760
  • 09 آبان 1398 - 12:52
شهردار باغبادران گفت: مهمترین گام در جهت کاهش خطر و افزایش ایمنی ، آگاه‌سازی و افزایش سطح اطلاع مردم و آموزش عمومی آنان است از این رو آموزش اصول ایمنی در مدارس می تواند در هنگام بروز بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه کمک شایانی به کاهش خسارت ها داشته باشد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در آئین افتتاح هشتمین دوره طرح دانش آموز آماده در روزهای سخت (دادرس) در مدارس شهر باغبادران اظهار کرد: همه ساله بر اثر وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه خسارت و تلفات جانی و مالی بسیاری به شهرهای ایران وارد می شود، بنابراین باید هر لحظه برای وقوع زلزله و دیگر حوادث طبیعی و غیر طبیعی آماده بود.
وی افزود: عدم آگاهی اجتماعی از حادثه‌ها و پیامدهای آن، یکی از عمده‌ترین مسائلی است که سبب افزایش خسارات می شود از این رو ترویج فرهنگ مقابله حوادث و بحران های طبیعی و انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شهردار باغبادران تصریح کرد: مهمترین گام در جهت کاهش خطر و افزایش ایمنی ، آگاه‌سازی و افزایش سطح اطلاع مردم و آموزش عمومی آنان است از این رو آموزش اصول ایمنی در مدارس می تواند در هنگام بروز بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه کمک شایانی به کاهش خسارت ها داشته باشد.
وی با بیان اینکه در طرح ملی دادرس دانش آموزان آموزه‌هایی چون باهم زیستن، داشتن زندگی اجتماعی، کمک به همنوع و… را در روزهای سخت فرا می گیرند، عنوان کرد: طرح ملی دادرس با هدف ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات و همچنین روش مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث غیر طبیعی و انسانی در مدارس شهر باغبادران اجرایی شده و آموزش این نکات ایمنی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده چرا که دانش‌آموزان در مدارس آموزش‌ها و نکات ایمنی مورد نیاز را دریافت کرده و می توانند فرهنگ ایمنی را به سایر اعضای خانواده خود منتقل ‌کنند.
امینی با اشاره به اهمیت ترویج آموزش‌های خودامدادی، تصریح کرد: ارائه آموزش و مهارت‌های لازم بویژه در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه به دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه نقش مهمی در افزایش امنیت و سلامت جامعه دارد.
وی گفت : فرهنگ ایمنی باید در ذهن و سبک زندگی شهروندان تجلی یابد، ادامه داد:امروز نیاز است دانش آموزان با مقدمات مبانی حریق، کار عملی و شیوه استفاده از کپسول‌های اطفای حریق و تجهیزات اطفا حریق آشنا ‌شوند و همین آموزش‌ها می‌تواند خطر ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی را کاهش داده و شهروندانی مسئولیت پذیر را پرورش دهد.
شهردار باغبادران با بیان اینکه یکی از شاخصه های اصلی شهر نمونه داشتن شهروندان قانونمدار است، اضافه کرد: آموزش هایی که به نسل جوان می دهیم اثر بخش تر بوده از این رو باید محورهای آموزشی، سبک زندگی،زیست شهری، اخلاق و رفتار شهروندی، سلامت شهری و… را در مدارس به دانش آموزان ارائه کرد تا آنان از طریق همین آموزش ها احساس تعلق به شهر و جامعه خود پیدا کرده و در نهایت میزان مشارکت این نسل تاثیرگذار را در رفع مشکلات شهری در آینده افزایش دهیم.
وی عنوان کرد: امروز باید آموزش هایی چون استفاده از حمل‌ونقل عمومی، حفاظت از محیط‌زیست، تفکیک زباله، حفظ ایمنی، اخلاق شهروندی، مشارکت در امور شهر، مسئولیت‌پذیری و مراقبت از اموال عمومی، رعایت قوانین شهری، ارتباط مؤثر با دیگران و…در مدارس مورد توجه قرار گیرد تا در آینده نسلی بافرهنگ و آشنا با ارزش‌های فرهنگ دینی و ملی شهر را در مسیر توسعه قرار دهند و پیشرفت روز افزون آن را رقم بزنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=760

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.