• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

نگاه ویژه شهرداری زرین شهر به حفظ منزلت نیروی انسانی و وضعیت معاش کارگران

  • کد خبر : 759
  • 09 آبان 1398 - 16:54
شهردار زرین شهر گفت: یکی از مهمترین مسائلی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد موضوع حق مذاکره و گفت وگو کارگر و کارفرماست و در این بین شورای اسلامی کار حلقه اتصال میان کارگر و کارفرما بوده که می تواند مطالبات بحق کارگران و انتظارات کارفرمایان را مورد بررسی قرار داده و تحقق آن را از مجاری قانونی دنبال ‌کند.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در نشست با اعضاء شورای کار شهرداری زرین شهر اظهار کرد: دین مبین اسلام برنامه ای الهی برای زندگی بشر به شمار می آید به گونه ای که توجه به حقوق کارگر در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آیات و روایات بسیاری نیز در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی تلاش فراوانی برای حل مشکل حقوق کارگر انجام گرفت و برهمین اساس حقوقکار به عنوان حق طبیعی افراد در قانون اساسی کشور تجلی یافت.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: برخورداری از بیمه یا همان چتر حمایت قانونی از کارگران ، پرداخت دستمزد عادلانه و متعارف، به تأخیر نیفتادن مزد یا عدم پرداخت آن، تحت فشار نبودن کارگر،جبران خسارت ناشی از حوادث حین کار و… از جمله حقوق طبیعی کارگران به شمار می آید که باید به انها توجه ویژه ای داشت.
وی با اشاره به اهمیت توجه به کرامت و منزلت نیروی انسانی و همچنین وضعیت معاش و درآمد کارگران، ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد موضوع حق مذاکره و گفت وگو کارگر و کارفرماست و در این بین شورای اسلامی کار حلقه اتصال میان کارگر و کارفرما بوده که می تواند مطالبات بحق کارگران و انتظارات کارفرمایان را مورد بررسی قرار داده و تحقق آن را از مجاری قانونی دنبال ‌کند.
محمدی اضافه کرد: یکی از مسائلی که در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر مورد توجه ویژه قرار گرفت حل مشکلات پرسنل زحمتکش شهرداری و پرداخت به موقع حقوق و بیمه انان بود چراکه سلامت جسم و روح این قشر پرتلاش در گرو پرداخت به موقع حقوق و مزایای آنان است.
وی مدیریت شهری زرین شهر براین باور است پرسنل شهرداری به لحاظ شغلی باید به سطحی برسند که از نظر سطح رفاه و معیشت هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند،عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع پرداختن به حقوق کارگر و کارفرما تصمیم به تشکل شورای اسلامی کار در شهرداری زرین شهر گرفته شد چراکه بخش اعظمی از مشکلاتی که امروز جامعه کارگری را گرفتار کرده را می توان به واسطه این شورا برطرف کرد.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه حل مشکلات کارگری، ارتقاء بهره وری در شهرداری را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با وجود همه مضیغه‌های موجود در شهرداری در تلاش هستیم با کسب درآمدهای پایدار شهری مشکلات پیش روی کارگران شهرداری را حل کنیم و در این بین قطعا شورای اسلامی کار شهرداری زرین شهر می تواند نقش آفرین باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=759

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.