• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳

اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا با ۳ ساله شدن شوراهای دوره هفتم مخالف هستند

  • کد خبر : 75678
  • 09 تیر 1403 - 11:29
اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا با ۳ ساله شدن شوراهای دوره هفتم مخالف هستند
نماینده شورای اسلامی شهرستان لنجان در شورای استان اصفهان گفت: طبق مصوبه مجلس یازدهم، دوره هفتم انتخابات شوراهای شهر و روستا سه ساله شد که بسیاری از اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا با این طرح مخالفت هستند چراکه این اقدام خلاف قانون شوراها بوده و نیاز است این موضوع از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری شود. 

مهدی اسماعیلی در گفت‌گو با نبض وطن، با اشاره به برگزاری اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با حضور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس یازدهم، دوره هفتم انتخابات شوراهای شهر و روستا سه ساله شد که بسیاری از اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا با این طرح مخالفت هستند چراکه این اقدام خلاف قانون شوراها بوده و نیاز است این موضوع از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری شود.

وی با با بیان اینکه برای ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و  روستا، کاندیدها باید کارت دوره آموزش شوراها را اخذ کنند، افزود: طبق دستورالعمل ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهری باید کارگروهی توسط شورای اسلامی استان تشکیل شود و این کارگروه مباحث آموزشی را در سطح استان پیگیری کند.

نماینده شورای اسلامی شهرستان لنجان در شورای استان اصفهان با گلایه از عدم واریز عوارض آلایندگی، تصریح کرد: بازنگری در فرمول پرداخت عوارض سبز با توجه به همجواری شهرستان لنجان با کارخانجات و صنایع آلاینده از جمله مباحثی است که همواره مورد مطالبه شهروندان و همچنین نمایندگان آنها در پارلمان‌‌های شهری و روستایی بوده که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی ادامه داد: پرداخت عوارض آلایندگی حق مردم بویژه مناطق پیرامونی حوزه صنایع آلاینده همچون فولاد سبا و  ذوب آهن است و اگر این عوارض به موقع و به طور کامل پرداخت شود تحول در شهرهای شهرستان‌ها ایجاد می‌شود اما متأسفانه عوارض آلایندگی پرداخت نشده است.

اسماعیلی اضافه کرد: پرداخت و وصول کامل و عادلانه عوارض آلایندگی از صنایع مطالبه جدی ما و مردم است و امیدوارم هرچه زودتر با همت مسئولان و متولیان به مجموعه‌های شهری و روستایی برای عمران و آبادانی در حوزه‌های گوناگون پرداخت شود.

وی عنوان کرد: اخذ سهمیه ماشین آلات عمرانی،دریافت مجوز جذب نیروی آتش‌نشانی در شهرداری‌ها، رسیدگی به مشکلات مربوط به سامانه پارسیان و همچنین تخصیص قیر یارانه‌ای به شهرهای شهرستان لنجان از دیگر مواردی بود که درخصوص آن صحبت شد و مدیر کل دفتر امور شهری نیز قول مساعدت را در خصوص موارد ذکر شده داد.

نماینده شورای اسلامی شهرستان لنجان در شورای استان اصفهان خاطرنشان کرد:  امیدواریم در مدت باقیمانده از عمر شوراهای دوره ششم بتوانیم وظایف خود را به درستی به سر منزل مقصود رسانده تا در نهایت خدمات‌دهی خوبی به شهروندان شهرها و  روستاهای استان و به ویژه شهرستان لنجان ارائه شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=75678

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.