• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

شهرک طلای اصفهان به زودی کلنگ‌زنی می‌شود

  • کد خبر : 7527
  • 05 خرداد 1400 - 21:07
شهرک طلای اصفهان به زودی کلنگ‌زنی می‌شود
ئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه به زودی و تا پایان این دولت، شهرک طلای اصفهان کلنگ زنی خواهد شد، گفت: در طراحی شهرک طلای اصفهان، از نقشه های روز دنیا و نمونه های مشابه این شهرک الگو خواهیم گرفت.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، هوشنگ شیشه بران در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته، اظهار کرد: در نشست های متعددی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود، به دنبال وحدت عمل در حوزه طلا کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در حاشیه برپایی این نمایشگاه بحث شهرک طلا اصفهان کلید خواهد خورد و خوشبختانه امروز تمام مجوزها و مکان احداث این شهرک مهیا و آماده کلنگ زنی است، گفت: احداث شهرک طلا یکی از رویدادهای مهم در این دوره از نمایشگاه است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان یادآور شد: همواره طی یک دهه گذشته موضوع احداث شهرک طلای اصفهان مطرح شده و مشکلاتی پیش روی آن وجود دارد، چراکه با اهالی این صنف با ارگان های مختلفی روبرو بوده که آنها نیز با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه شهرک طلای اصفهان قرار است در مساحتی به وسعت ۳۰ هکتار احداث شود، توضیح داد: در این مساحت قرار است ساختمان سازی انجام شود و در مجموع این شهرک نیازها و پیش نیازهای خود را دارد.

شیشه بران با اشاره به اینکه در مطالعات مختلف این شهرک باید نزدیک به فرودگاه و راه آهن باشد، گفت: این شهرک در کمربندی شرق اصفهان و در مجاورت شهرک صنعتی جی قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته و بعد از فراز و نشیب ها و نشست های بسیار، استاندار اصفهان دستور ساخت این شهرک را امضا کرد، گفت: با موافقت استاندار اصفهان قرار شد، بانک مرکزی، شهرداری، سازمان صمت و تمام ارگان هایی که در آینده ساخت این شهرک نقش دارند، با لحاظ مسائل امنیتی و زیست محیطی جانمایی این شهرک را انجام دهند، البته هنوز زمین شهرک تحویل داده نشده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: حدود ۲۰ روز پیش قرار بود در سفر آقای جهانگیری- معاون اول رئیس جمهور این شهرک کلنگ زنی شود که این سفر انجام نشد و اکنون در حاشیه این نمایشگاه علاوه بر نشست های صنفی مقدمات احداث این شهرک طلا کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه معرفی شهرک طلا و فاز ثبت نام آن، در حاشیه این دوره از نمایشگاه انجام می شود، اظهار کرد: قرار است در اسرع وقت با حضور یکی از مسئولان ملی در اصفهان، کلنگ زنی شهرک طلا اصفهان انجام شود، همچنین در حال حاضر شرکتی برای طراحی این شهرک مشخص شده است

شیشه بران در پاسخ به این سوال که این شهرک قرار است طی چند سال به بهره برداری برسد، گفت: با توجه به اینکه تعدادی از نقشه های این شهرک در قالب برج و بخشی به صورت ویلایی است، نمی توان زمان دقیقی برای ساخت و تکمیل نهایی آن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در طراحی شهرک طلای اصفهان، از نقشه های روز دنیا و نمونه های مشابه این شهرک الگو خواهیم گرفت، تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرک طلای اصفهان در فاصله ۳۰ کیلومتری اصفهان واقع است، مباحث امنیتی آن مهمترین مسئله پیش روی احداث این شهرک است، همچنین ایجاد زیرساخت های مورد نیاز یک شهرک از جمله آب و گاز و … باید درنظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه کار احداث شهرک طلای اصفهان، تقریبا در مرحله شروع است، تاکید کرد: تا زمانی که این شهرک کلنگ زنی نشود، نمی توان از عملیاتی شدن آن سخن گفت، با این وجود حتی لوگوی این شهرک آماده شده است، اما به طور قطع پیش از اتمام این دولت، کلنگ زنی این شهرک انجام می شود.

وی درباره برآورد هزینه ای احداث این شهرک، گفت: هنوز عدد مشخصی برای احداث شهرک طلای اصفهان تعیین نشده است، اما زمین این شهرک به قیمتی که دولت به شرکت تعاونی این شهرک واگذار می کند، با همان قیمت در اختیار اهالی صنف قرار خواهد گرفت.

به گفته شیشه بران، اجزای تشکیل دهنده این شهرک در بعد نمایشگاهی، کارگاهی، فروشگاهی و … است و در مرحله اول باید حدود ۵۰۰ واحد در این شهرک ساخته شود که در فازهای بعدی باید ۱۳۰۰ کارگاه در این شهرک احداث شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ واحد دارای پروانه در رسته های مختلف طلا در اصفهان فعال مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7527

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.