• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

استفاده از هنری چون خوشنویسی شهر را برای آرامش شهروند مهیا می سازد

  • کد خبر : 743
  • 04 آبان 1398 - 12:35
شهردار زرین شهر گفت: گر به دنبال توسعه گردشگری در زرین شهر هستیم قطعا باید به این مهم توجه داشته باشیم که گردشگری بدون فرهنگ و هنر معنا ندارد و اگر حضور گردشگر و رفت و آمد آن‌ها را در می خواهیم باید به توسعه فرهنگی هنری شهر و شادابی شهروندان توجه کنیم چراکه شهروند شاداب و سالم، شهری پويا خواهد ساخت.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در بازدید از نمایشگاه خوشنویسی رویا سلیمانی با بیان اینکه خوشنویسی بعنوان یک هنر ناب ایرانی شناخته می شود، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان براین باور هستند که هنر خوشنویسی تمام دستاوردهای هنر بشری را در خود جای داده است اما امروزه این هنر متعالی مورد غفلت قرار گرفته است و این درحالیست که خوشنویسی به عنوان هنری جریان‌ساز به شمار می آید.
وی با بیان اینکه هنر انسان را به کمال نزدیک می‌کند، افزود: خوشنویسی یک هنر ایرانی اسلامی بوده و نباید از این نکته غافل شد که خط خوش یکی از خصلت های حسنه هر فرد به شمار می آید از این رو اساس هنر خوشنویسی مورد اقبال مردمی است وبرهمین اساس باید بستر کار در این حوزه که به صورت خدادادی و ذاتی در بین انسان ها وجود دارد را فراهم کرد و در راستای شکوفایی هرچه بیشتر آن تلاش شود.
شهردار زرین شهر با اشاره به نقش خوشنویسی در درخشش مفاهیم و معانی ادب فارسی، تصریح کرد: امروز باید در کنار مخاطب سنجی به انتخاب ابراز انتقال فرهنگ نیز توجه ویژه ای داشت چراکه گاه لازم است پیامی از طریق هنری متعالی همچون خوشنویسی به مخاطبان منتقل شود .
وی با بیان اینکه توسعه پایدار شهر از مسیر فرهنگ گذر می‌کند، اضافه کرد: هنر خوشنویسی کارکردهای اجتماعی بسیاری دارد و برهمین اساس می توان از این هنر متعالی در مسیر روح بخشی به شهرِ استفاده کرد و با نقش آفرینی هنری، روح و روان شهروندان را صیقل داد.
محمدی با بیان اینکه تلفیق هنری چون خوشنویسی در زیباسازی شهرمی تواند شهر را برای آرامش شهروند مهیا سازد، ادامه داد: اگر به دنبال توسعه گردشگری در زرین شهر هستیم قطعا باید به این مهم توجه داشته باشیم که گردشگری بدون فرهنگ و هنر معنا ندارد و اگر حضور گردشگر و رفت و آمد آن‌ها را در می خواهیم باید به توسعه فرهنگی هنری شهر و شادابی شهروندان توجه کنیم چراکه شهروند شاداب و سالم، شهری پویا خواهد ساخت.
وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر در عین حال که دو مقوله جدا از یکدیگرند ولی مکمل یکدیگر هستند، عنوان کرد: هنر مهم ترین بخش فرهنگ یک منطقه به شمار می آید چراکه با نگریستن در آثار هنری هنرمندان می توان به خصوصیات فرهنگ مردم آن منطقه پی برد از این رو توجه به هنر صرفا به اداره یا دستگاه خاصی محدود نمی شود.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه هنر در زرین شهر مظلوم واقع شده است،خاطرنشان کرد: برای معنا آفرینی و روح بخشی به فضای ادارات نیز می توان با خرید آثار هنری هنرمندان شهرستان لنجان و نصب انها اقدام کرد چراکه هیچ چیز آرامش بخش‌تر از دیدن آثار هنری نیست و قطعا توجه به این مهم سبب افزایش نشاط مراجعه کنندگان به ادارات خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=743

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.