• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شب های شیدایی ویژه برنامه ای برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس با زبان هنر

  • کد خبر : 737
  • 08 مهر 1398 - 14:53
شهردار زرین شهر گفت: در ویژه برنامه شب های شیدایی تلاش شد با استفاده از ظرفیت هنر وقایعی چون عاشورا، دفاع مقدس،دفاع از حرم اهل بیت(ع)، حوادث تروریستی داعش در کشور و... به تصویر کشیده شود تا نسل جوان ما به واقعیت های توطئه دشمنان علیه میهن اسلامی آشنا و در برابر شبیخون فرهنگی واکسینه شوند.

اگرچه سال هاست که از پایان هشت سال دفاع مقدس می‌گذرد؛ اما همچنان شاهد گشوده شدن صفحات تازه‌ای از تاریخ سراسر پرافتخار این دوران و فرهنگ ایثار شهادت در کشور هستیم و در این بین ترویج فرهنگ ایثار وشهادت از اهمیت دوچندانی برخوردار است از این جهت شهرداری زرین شهر با همکاری ناحیه مقاومت بسیج لنجان اقدام به برپایی ویژه برنامه شب های شیدایی و بازسازی عملیات های مختلف دفاع مقدس و مبارزه با تروریست نمود تا گامی در راستای آشنایی نسل جدید با فرهنگ غنی دفاع مقدس برداشته باشد آن هم با اجرای تئاتر، استفاده از نور و صدا که با استقبال گسترده مردم نیز روبه‌رو شد.
خدامراد صالحی سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: امروز یکی از مهمترین رسالت هایی که بر عهده مسئولان قرار گرفته است ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و ایستادگی بوده چراکه دشمن با شبیخون فرهنگی خود آینده نسل جوان کشور را هدف قرار داده تا این نسل تاثیرگذار از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته و آنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
وی افزود: با هم افزایی دستگاه های مختلف در شهرستان لنجان چند ده برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس اجرایی شد و در این بین ۱۷ برنامه شاخص به مرحله اجرا رسید که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان نگاه ویژه شهرداری زرین شهر را نسبت به مسایل فرهنگی و اجتماعی خصوصا ترویج فرهنگ دفاع مقدس در شهر را قابل تحسین خواند و تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه شب های شیدایی به دلیل سنگینی کار با سختی بسیار به مرحله اجرا می رسد اما با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس شاهد هستیم وفاق و همدلی شهردای و ناحیه مقاومت بسیج لنجان در اجرای اینگونه برنامه ها دوچندان شده و به صورت جهادی در میدان عمل حاضر می شوند تا برنامه ای با محتوای تاثیرگذار در شهرستان به اجرا درآید.
وی بیان کرد:براساس نظرسنجی های انجام شده ویژه برنامه شب های شیدایی توانسته است از لحاظ عمق معنایی و باور‌هایی که منجر به خلق حماسه دفاع مقدس شد موفق عمل کرده و با بازشناسی واقعیت های توطئه های دشمنان را به نسل جدید منتقل کند و قطعا تداوم اینگونه برنامه هاست که می تواند فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و ایستادگی را در جامعه نهادینه کند.
با بیان اینکه دفاع مقدس به ملت های آزاده جهان آموخت که می‌توان برای دین، عقیده، آزادی و وطن جان داد، عنوان کرد: امروز ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در شهرستان لنجان همچنان با بصیرت و احساس مسئولیت در جبهه های جنگ نرم حضوری فعال دارند و در قالب موسسه راویان فتح شهرستان لنجان در مدارس، مساجد،یادواره های شهدا، برنامه های فرهنگی و… حضور یافته و به خاطره گویی می پردازند تا ارزش‌ها و تجربیات دفاع مقدس به درستی به نسل جوان منتقل شود.
میثم محمدی شهردار زرین شهر با بیان اینکه اقتدار، عزت و استقلال امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: واکاوی دوران دفاع مقدس و بصیرت ملت ایران خصوصا نسل جوان در آن دوران سرنوشت ساز برای نسل جدید امری مهم به شمار می آید که باید به صورت جدی و با استفاده از ابزارهایی چون هنر به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ دوران دفاع مقدس در هر دوره ای می تواند راهگشای مسائل و چالش های جامعه باشد، افزود: دلاورمردی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، دفاع از وطن و دافع از حرم سبب شده شهرداری زرین شهر در رویدادی بزرگ فرهنگی اجتماعی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج لنجان برنامه ای را تحت عنوان شب های شیدایی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای اجرایی کند.
شهردار زرین شهر تکیه بر دین مبین اسلام و ولایت پذیری ملت ایران را مهمترین عنصر در پیروزی های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود و این مسئله در طول هشت سال دفاع مقدس در ابعاد مختلف دفاع مقدس متبلور شد به گونه ای که ملت ایران در سخت ترین شرایط نیز ولایت فقیه زمان خود را تنها نگذاشته و قدرت نظام مقدس جهوری اسلامی ایران در فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت تجلی یافت.
وی عنوان کرد: برهمین اساس در ویژه برنامه شب های شیدایی تلاش شد با استفاده از ظرفیت هنر وقایعی چون عاشورا، دفاع مقدس،دفاع از حرم اهل بیت(ع)، حوادث تروریستی داعش در کشور و… به تصویر کشیده شود تا نسل جوان ما به واقعیت های توطئه دشمنان علیه میهن اسلامی آشنا و در برابر شبیخون فرهنگی واکسینه شوند.
محمدی خاطرنشان کرد: شهرداری زرین شهر فضاسازی بسیار مناسبی را در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای انجام داد به گونه ای که هر شب بیش از دو هزار نفر از شهروندان در این برنامه حضور داشتند و در فضایی امن در کنار خانواده به تماشای این برنامه می پرداختند.
وی با بیان اینکه توجه ویژه شهروندان به فعالیت های فرهنگی واجتماعی انجام شده عامل دلگرمی و مشوقی برای فعالیت های بیشتر شهرداری زرین شهر در این حوزه است، یادآور شد: حضور پرشور مردم در برنامه های فرهنگی شهرداری سبب شده این روند ادامه داشته باشد چراکه یکی از رسالت های اصلی مدیریت شهری توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی و همچنین ارتقاء فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است.
سرهنگ حمیدرضا محمدی فشارکی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از رفیع ‌ترین قله ‌های افتخارات ملت ایران دانست و گفت: تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس، رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس همواره باید مورد توجه همگان باشد چراکه امروز با تمام توطئه های دشمنان همچنان شاهد هستیم که علاقه مندی نسل جدید برای آشنایی با وقایع انقلاب، دفاع مقدس و… در حال افزایش است.
وی افزود: نسل جدید کشور روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی را ندیده‌اند و برگزاری ویژه برنامه شب های شیدایی فرصتی را برای بازخوانی وقایع و حوادث چهار دهه انقلاب اسلامی را فراهم کرد و با استفاه از هنرمندان بسیجی ۲۸ آیتم به اجرا درآمد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با بیان اینکه هرشب به صورت میانگین دو هزار نفر از ویژه برنامه شب های شیدایی دیدن می کردند، تصریح کرد: دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی،دوران سازندگی، شعار سال جاری، حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و شهدای لشکر امام حسین(ع)، حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و… همراه با مانور زرهی و اجرای آتش به اجرا درآمد که مورد توجه مردم قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شهرداری زرین شهر، شرکت سهامی ذوب اهن و بسیجیان همکاران ما در ناحیه مقاومت بسیج لنجان برای برگزاری برنامه شب های شیدای تلاشی جهادی داشتند، عنوان کرد: قطعا تلاش خواهد شد ویژه برنامه هایی چون شب های شیدایی و … در طول سال به سمت غنی سازی محتوا سوق داده شوند تا در نهایت اشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت را شاهد باشیم چراکه اگر نوجوانان و جوانان ما از فرهنگ و ارزش های دوران دفاع مقدس الگو بگیرند، تهاجم نرم افزاری و نرم دشمنان هیچ تأثیری بر آنان نخواهد گذاشت و در جبهه جنگ نرم نیز همچون هشت سال دفاع مقدس پیروز خواهیم شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=737

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.