• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شنا در رودخانه زاینده رود، تفریحی به قیمت زندگی

  • کد خبر : 736
  • 09 مهر 1398 - 9:10
شهردار باغبادران گفت: در سال گذشته در شهر باغبادران شش مورد حادثه غرق شدگی رخ داد و همچنان پیکر دو نفر از آنان پیدا نشده است.

به گزارش نبض وطن،حجت الله امینی باغبادران در آیین کلنگ زنی ساختمان مدیریت بحران شهر باغبادران با بیان اینکه در چنین روزی پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت، اظهار کرد: هفتم مهر ماه ۱۳۵۹ تعدادی از آتش نشانان میهن اسلامی در بمباران پالایشگاه آبادان آن هم در حین انجام وظیفه و اطفاء حریقی که به دلیل بمباران هوایی دشمن ایجاد شده بود به شهادت رسیدند و حدود ۲۰ سال بعد این روز برای تقدیر از جانفشانی و رشادت‌های آتش نشانان کشور به نام این قشر شجاع نامگذاری کردند.
وی افزود: تلاش آتش نشانان برای مقابله با حوادث تمامی نداشته و ساعت و مکان خاصی هم ندارد به گونه ای که آنها با شندین صدای زنگ ایستگاه آتش نشانی حتی لحظه‌ای را برای رسیدن به محل حادثه تلف نمی‌کنند تا هر چه زودتر برای نجات جان و مال مردم دل به حادثه بزنند و باخلق رشادت‌های مختلف داستان‌هایی را جنس ایثار و از خودگذشتگی به نگارش درآورند.
شهردار باغبادارن تصریح کرد: لذت نجات جان یک انسان بسیار فراوان بوده و در این بین با هیچ زبان و هنری نمی توان مشکلات شغل آتش نشانی را در مسیر نجات جان انسان ها به تصویر کشید.
وی ادامه داد: آتش نشانان باید به علوم مختلف همچون روانشناسی، پزشکی،مسائل ترافیکی و …مسلط باشند و از سوی دیگر یک اتش نشان باید مدیر بوده و مواقع بحران حادثه و حادثه دیدگان را به صورت دقیق مدیریت کند.
امینی اضافه کرد: سال گذشته حادثه آتش سوزی در یکی از محلات شهر باغبادران و در بن بستی طولانی رخ داد و یک منزل مسکونی به دلیل بی احتیاطی فردی جوشکار طعمه حریق شد حال آنکه زیر زمین این منزل مسکونی به انبار همسایه ها تبدیل شده بود و جهیزه چندین نفر در این مکان قرار داشت.
وی عنوان کرد: آتش نشان در زمان انجام ماموریت با برخی برخوردهای حادثه دیدگان و ساکنین محله مواجه شدند اما در آن موقعیت آتش نشانان تنها به دنبال مهار و اطفاء حریق، حفاظت از افراد و ثروت های عمومی و خصوصی در برابر آتش سوزی و عوارض و سوانح ناشی از آن بودند.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: ماشین های آتش نشانی پشت سر یکدیگر مستقر شده و حتی تانکر آبیاری فضای سبز شهری نیز به میدان آمده بود تا با شارژ ماشین جلویی و پیشتاز حریق را اطفاء کنند اما این مسئله به صحنه ای تبدیل شد که برخی افراد می گفتند ماشین آتش نشانی آب ندارد.
وی یاداور شد: این فیلم در فضای مجازی منتشر شد و واکنش های بسیاری را نیز به همراه داشت حال آنکه واقعیت موضوع چیز دیگری بود و ماشین آتش نشانی آب داشت اما مخزن آن به دلیل حجم حریق به اتمام رسیده بود و برهمین اساس دیگر خودروهای اتش نشانی در تلاش بودند مخزن ماشین جلویی را شارژ کنند.
امینی افزود: در این حادثه نقطه قوت و تدبیر آتش نشانان در فضای مجازی به عنوان نقطه ضعف مورد انتقاد قرار گرفت و اینجاست که مدیریت حادثه در بین حضور و اعلام نظر و تصویر برداری اهالی به عنوان هنر آتش نشانان مطرح می شود.
وی افزود: یکی از سخت ترین روزهای کاری بنده طی ۹۰ روز گذشته به عنوان شهردار باغبادران روزی بود که خانواده ای که فرزندانشان در یکی از روستاهای بالادست در رودخانه زاینده رود غرق شده بود و خواستار ان بودند تا پیکر فرزندنشان از آب خارج شود و این عملیات بیش از ۲۰ روز به طول انجامید.
شهردار باغبادران تصریح کرد: در سال گذشته در شهر باغبادران شش مورد حادثه غرق شدگی رخ داد و پیکر دو نفر از حادثه دیدگان همچنان پیدا نشده است و نکته حائز اهمیت آن است که بیش از نیمی از ایام گذشته از سال را پرسنل ۹ نفره آتش نشانی باغبادران در مسیر زاینده رود و آبهای خروشان طی کرده اند تا اجساد این افراد را از آب های خروشان زاینده رود خارج کنند.
وی ادامه داد: امروز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران باید در بسیاری از حوادثی که در سطح روستاهای بخش باغبادران رخ می دهد حضور یابد و مدیریت اتش نشانی باغبادران در دو راهی وجدان کاری و مقررات باقی می ماند.
امینی با بیان اینکه مدیریت شهری باغبادران به دنبال ساختن شهر ایمن در برابر حوادث و بلایای طبیعی است، اضافه کرد: اگر حادثه ای در انتهایی ترین روستاهای بخش باغبهادران رخ داده باید و آتش نشانی باغبادران نیز فراخوان شده باشد چنانچه حادثه ای در شهر رخ دهد قطعا باعث ایجاد چالش های جدی برای مدیریت شهری و شهروندان خواهد شد.
وی متذکر شد: از مدیران استانی انتظار می رود یا ایستگاه آتش نشانی باغبادران را تقویت کرده و یا ایستگاهی را در روستاهای بخش ایجاد تا حجم عملیاتها و وسعت حوزه ایستگاه شهری باغبادران کاهش یابد.
شهردار باغبادران عنوان کرد: امروز شناسایی نقاط پرخطر در سطح شهر، آموزش فراگیر شهروندی، توانمندسازی سرمایه و منابع انسانی، افزایش آمادگی آتش نشانان، افزایش آگاهی آن‌ها و ارتقاء زیرساخت ها، سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها مورد توجه قرار گرفته تا در برابر سانحه های گوناگون همچون آتش سوزی، زلزله، سیل و … آمادگی لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهروندان باید برای یادگیری مسائل ایمنی پیشقدم باشند، خاطرنشان کرد: آموزش شهروندان و دانش اموزان یکی دیگر از اهدافی است که مورد توجه سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران قرار دارد تا با آموزش شهروندان نکات ابتدایی و آموزش های اولیه در مواجهه شدن با حوادث آشنایی داشته باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=736

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.