• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

جشنواره میراث کهن برگزار می‌شود

  • کد خبر : 73544
  • 27 خرداد 1403 - 21:52
جشنواره میراث کهن برگزار می‌شود
شهردار زرین شهر گفت: جشنواره میراث کهن از 28 لغایت 30 خرداد ماه در پارک ساحلی زرین شهر برگزار خواهد شد.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، میراث فرهنگی را ثروتی ارزشمند دانست و اظهار کرد: میراث فرهنگی و آنچه از نیاکان به ما به ارث رسیده بخشی از هویت ملی به‌شمار می‌آید و باید به این مهم توجه داشت که بدون معرفی، شناخت و حفظ هویت و روح فرهنگی گذشتگان نمی‌توان آینده‌ای پربارتر را برای نسل امروز و فردا بسازیم.

وی افزود: روایت‌گری در حفظ و معرفی میراث فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده از این رو شهرداری و اعضاء شورای اسلامی زرین شهر در دوره ششم در تلاش بوده‌اند تا با استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان شهر و با اجرای رویدادهای فرهنگی نسل جدید و شهروندان دیگر شهرهای ایران را با فرهنگ غنی خطه طلایی ایران آشنا کنند.

شهردار زرین شهر حفظ میراث فرهنگی این شهر را پشتوانه‌ حیات فرهنگی خطه طلایی ایران دانست و تصریح کرد: خطه طلایی ایران به واسطه علما، فضلا، خطیبان، دانشوران و اندیشمندان، شهدا، هنرمندان و چهره‎‌های ماندگار خود در گذشته توانسته است شهرتی را در جهان اسلام به خود اختصاص دهد و ما خود را موظف به معرفی شخصیت‌های برجسته‌ای چون علامه شیخ مرتضی ریزی، حکیم اسماعیل ابن محمد ریزی، حکیم فخرالاطبا، حکیم شفایی ریزی، میرزا عبدالجواد خطیب ریزی، استاد نصرالله معین الکتاب، میرزا احمد نقاش ریزی، استاد علی پرورش، پرفسور محمدمهدی پرورش، پرفسور رحیم رجایی ریزی، حاج محمود شریعت و…به نسل امروز می‌دانیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری زرین شهر با هدف افزایش نشاط اجتماعی در بین شهروندان در مسیر برگزاری “جشنواره میراث کهن” با محوریت روایت تاریخ غنی و میراث ناملموس خطه طلایی ایران گام برداشت تا حد بخشی از این تاریخ که سینه به سینه به نسل امروز منتقل شده است را با تکیه هنر معرفی کند.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: جشنواره میراث کهن فرصتی است تا عموم شهروندان به ویژه دانش‌آموزان و نسل جوان از نزدیک با گنجینه‌های ارزشمند تاریخی زادگاهشان آشنا شده و با حضور در این رویداد فرهنگی، تاریخ چند هزار ساله شهرشان را از نزدیک لمس کنند.

وی عنوان کرد: از عموم شهروندان دعوت می‌شود در این جشنواره میراث کهن که از ۲۸ لغایت ۳۰ خرداد ماه در پارک ساحلی زرین شهر برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند، چراکه حضور در اینگونه بزرگداشت‌ها در دل خود هویت‌سازی و ارزش‌گذاری را نهفته دارد و مطمئنا اعتماد به نفس عمومی شهروندان خصوصا نسل جوان را افزایش خواهد داد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: ما براین باور هستیم اگر از فرصت معرفی میراث فرهنگی و رویدادهایی چون جشنواره میراث کهن به درستی استفاده شود قطعا در حوزه گردشگری به عنوان کلید توسعه پایدار نیز موفق عمل خواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=73544
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.