• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

پیشگیری از حوادث هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

  • کد خبر : 735
  • 10 مهر 1398 - 15:02
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر گفت: آموزش‌های عمومی و چهره به چهره و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، نصب بنرها در شهر، تهیه وتوزیع بروشورهای آموزشی و... سبب شد در شش ماه نخست امسال حوادث این شهر به ۱۹۱ مورد کاهش یابد.

به گزارش نبض وطن، سید مهران موسوی در نشست با مسئولان این شهرستان لنجان اظهار کرد: آتش نشانی از جمله حرفه‌ای سختی به شمار می آید که همواره در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند چراکه آتش نشانان در عملیات های مختلف اغلب با زندگی افراد سر و کار دارند وبرهمین اساس استرس زیادی را متحمل می شوند.
وی افزود: در سال ۱۳۹۶ در زرین شهر بالغ بر ۶۶۰ حادثه رخ داده بود و براساس نتایج بررسی های کارشناسی انجام شده علت وقوع این حوادث آموزش های ناکافی و عدم رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان بود.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر با بیان اینکه پیشگیری از حوادث هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ با استفاده از ظرفیت بالای پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر آموزش شهروندان در دستور کار قرار گرفت و در نهایت موفق شدیم حوادث را در زرین شهر به ۴۰۰مورد کاهش دهیم.
وی ادامه داد:پیشگیری از حوادث سبب خواهد شد در هنگام بروز حوادث خسارت کمتری به افراد متحمل شود از این رو باید با آموزش های چهره به چهره و استفاده از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی به گونه ای عمل شود که تاب آوری جامعه در برابر حوادث و بلایای طبیعی تقویت و افزایش یابد.
موسوی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع حوادث باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، اضافه کرد: آموزش های عمومی چهره به چهره و کمک اداره روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر برای استفاده از ظرفیت رسانه ها، بنرهای سطح شهر، تهیه وتوزیع بروشورهای آموزشی و… کمک خوبی به تحقق اهداف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر داشت به گونه ای که در شش ماه سال جاری ۱۹۱ مورد حادثه داشته ایم و کاهش قابل قبولی در حوادث شهری را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه آتش نشانان در هنگام انجام عملیات نجات و امداد در معرض عوارضی نظیر رؤیت صحنه های دلخراش و تألم آور هستند، عنوان کرد: ۲۳ مورد حوادث غرقی در شهرستان لنجان به وقوع پیوست که هفت مورد آنان را کودکان تشکیل می دادند که عملیات خارج کردن جسم انان از دل آبهای خروشان زاینده رود برای غواصان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر تاثیرات روحی بسیاری را به همراه داشت اما هیچگاه برای نجات همنوعان خود از تلاش های شبانه روزی فروگذار نکردند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر خاطرنشان کرد: در تمامی عملیات هایی که غواصان غواصان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر برای کشف جسد اعزام شدند صدمات روحی و جسمی بسیاری به آنان وارد شد اما در عملیات های نجاتی که اعزام می شده و موفق به نجات جان افراد غرق می شدیم لذت فراوانی نصیبمان می شد.
وی با بیان اینکه آتش نشانان در طول خدمت مرتباً آموزش های مورد نیاز را فرا گرفته تا در طول خدمت آنگونه که شایسته و برازنده یک آتش نشان است عمل کنند، یاداور شد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر تیم عملیاتی ویژه را متشکل چهار نیروی زبده غواص،دره نورد، صخره نورد و هزمت با مدرک تحصیلی دانشگاهی امداد و نجات شهری،مدیریت فرماندهی آتش نشانی و… در اختیار دارد که در صورت نیاز در دیگر شهرهای شهرستان، استان و کشور نیز مثمر ثمر خواهند بود.
موسوی افزود: پنج نفر از آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر دوره غواصی دو ستاره و سه ستاره را پشت سرگذاشته، شش نفر آنان در خصوص ایمنی ساختمان ها آموزش دیده اند و همچنین این افراد آموزش حرفه ای امداد و نجات از چاه،کمک های اولیه و… را فرا گرفته اند تاهنگام مبارزه با حریق و موارد اضطراری حفظ جان اشخاص بدون تعلل و خطا عمل کرده و از هر حیث آمادگی کامل داشته باشند .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=735

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.