• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳

حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح می‌تواند اهداف دشمن را خنثی کند

  • کد خبر : 73274
  • 25 خرداد 1403 - 13:43
حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح می‌تواند اهداف دشمن را خنثی کند
امام جمعه موقت زرین شهر گفت: شورای نگهبان طبق قانون  شرایط داوطلب ریاست جمهوری را بین این چند نفر احراز و اعلام کرد این شورا طبق قانون نمی‌توانند دلایل عدم احراز صلاحیت را به صورت عمومی اعلام کند، بنابراین اینکه برخی خواستار اعلام عمومی دلایل عدم احراز صلاحیت افراد می‌شوند بدانند این کار خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام حجتی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به وظیفه مردم در انتخابات ریاست جمهوری ظهار کرد: شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کرد و از بین ثبت‌نام کنندگان شش نفر را برای حضور در این رقابت معرفی کرد و اکنون همه‌ی ما وظیفه داریم با انتخاب اصلح و حضور حداکثری به وظیفه قانونی، شرعی و الهی خود عمل کنیم .

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح می‌تواند اهداف دشمن را خنثی کند، افزود: شورای نگهبان طبق قانون  شرایط داوطلب ریاست جمهوری را بین این چند نفر احراز و اعلام کرد این شورا طبق قانون نمی‌توانند دلایل عدم احراز صلاحیت را به صورت عمومی اعلام کند، بنابراین اینکه برخی خواستار اعلام عمومی دلایل عدم احراز صلاحیت افراد می‌شوند بدانند این کار خلاف قانون است.

امام جمعه موقت زرین شهر با اشاره برخی شرایط انتخاب اصلح گفت: باید از خود سوال کنیم سرنوشت اداره کشور  را به چه کسی واگذار کنیم؟ شرایط انتخاب اصلح و برتر چیست؟

وی ادامه داد: برخی شرایطی که می‌توانند ما را به انتخاب اصلح برساند عبارتند از  تعهد فرد داوطلب به این معنا که باید تعهد به خدا، قرآن، نظام و انقلاب، کشور و مردم داشته باشد.

حجت الاسلام حجتی اضافه کرد: تخصص داوطلب ریاست جمهور  بدان معنا که باید متخصص نبسبت به اداره یک کشور باشد؛  اداره یک کشور کار بسیار سخت و نیازمند تخصص مدیریتی است از سوی دیگر استقلال  فرد داوطلب از اهمیت ویژه‌ی برخوردار بوده از این رو باید معتقد به استقلال کشور در تمامی ابعاد باشد چراکه نگاه غیر استقلالی به کشور نتیجه ی جز آسیب ندارد.

وی عنوان کرد: وابستگی در همه‌ی زمینه‌ها آثار زیان باری برای استقلال کشور به همراه دارد کفایت و مدیریت داوطلب باید کفایت و مدیریت برای اداره کشور داشته باشد و طرح و برنامه‌های خود را برای اداره کشور به طور شفاف برای مردم بیان کند.

خطیب نماز جمعه زرین شهر گفت: فرد داوطلب باید مردمی و دلسوز واقعی آنها باشد، اعتقاد به توان داخلی  داشته باشد و نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که اگر داوطلب اعتقاد به توان داخلی کشور داشته باشد می‌توان امید به پیشرفت، رشد تولید، رونق اقتصادی و رفاه داشته باشیم.

وی یادآور شد: بسیاری از مشکلات کشور با روحیه جهادی و کار جهادی حل و فصل خواهد شد از این رو مدیر نباید برای حل مشکلات مردم منتظر قوانین و بخشنامه‌ها باشد.

حجتی خاطرنشان کرد: عدالت و عدالت خواهی مردم از دیگر مباحث مهم در انتخاب فرد اصلح به‌شمار می‌آید چراکه آحاد مردم از تبعیض خسته شده‌اند و ایران اسلامی ضرر های مختلفی را از تبعیض دیده برهمین اساس داوطلب باید با عدالت و عدالت خواهی تبعیض را کنار بزند.

وی افزود: بصیرت و الزام به ولایت فقیه از دیگر مباحث مهم در انتخاب فرد اصلح به‌شمار می‌آید از این‌رو داوطلب باید بصیرت داشته باشد و ولایت پذیری خود را در طول مدیریت گذشته خود برای مردم به اثبات رسانده باشد، از سوی دیگر خستگی ناپذیر بودن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خطیب نمازجمعه زرین شهر با اشاره به طرح آتش بس آمریکا گفت: کشوری که خود در به راه انداختن آتش جنگ و جنایت نقش کلیدی و اساسی دارد و در تمامی جنایات رژیم وحشی صهیونیستی در غزه و رفح دست داشته اکنون طرح آتش بس را مطرح می‌کند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که از مغز ظالمان جهان هیچ گاه در طول تاریخ خوبی بیرون نیامده است و آنچه از ذهن او بیرون می آید ظلم است، هر چند این پیشنهاد ظاهر زیبا داشته باشد.

حجتی با اشاره به دغدغه کشاورزان شهرستان لنجان عنوان کرد: امروز کشاورز عزیز با هزاران امید و آرزو در شرایط سخت اقتصادی  اقدام به کشت برنج کرده است، اگر مسئولان امر  سختی کار کشاورز را با تمام وجود لمس کرده بودند قطعا برای حل مشکلات این قشر عزیز اقدام فوری می کردند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان به خوبی می دانند که در شرایط کم بارش به سر می بریم ، برای آب شرب مردم مشکل داریم اما  تاب بی عدالتی در تقسیم آب را ندارند از این رو آب زاینده رود باید عادلانه توسط خود کشاورزان تقسیم شود و در این میان  مدیران و برنامه ریزان در برابر کشاورزان مسئول هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=73274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.