• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳

درخواست آلمان از اسرائیل و حماس برای اجرای پیشنهاد آتش بس مورد حمایت سازمان ملل

  • کد خبر : 73180
  • 25 خرداد 1403 - 0:18
درخواست آلمان از اسرائیل و حماس برای اجرای پیشنهاد آتش بس مورد حمایت سازمان ملل
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه از اسرائیل و حماس خواست تا طرح آتش بس مورد حمایت سازمان ملل در غزه را اجرا کنند.

به گزارش نبض وطن به نقل از آناتولی، شولتس در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس سران گروه ۷ در ایتالیا گفت که مقامات روز پنجشنبه در مورد مسائل بین المللی و جنگ جاری در خاورمیانه گفتگو کردند.

وی گفت: همانطور که می‌دانید، رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته پیش طرحی را ارائه کرد که در آن به تفصیل در مورد چگونگی آزادی گروگان‌ها، برقراری تدریجی صلح و آتش‌بس توضیح داد.

وی ادامه داد: ما به صورت مشترک از این طرح حمایت کرده‌ایم و همچنین از این که شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز چنین حمایتی انجام داده است، استقبال می‌کنیم. اکنون همه طرف ها باید آن را اجرا کنند. ما به‌ویژه از حماس می‌خواهیم تا رضایت لازم را بدهد تا این طرح انجام شود.»

رهبران کشورهای گروه ۷ روز پنجشنبه در منطقه پوگلیا در جنوب ایتالیا گرد هم آمدند تا در یک نشست سه روزه سالانه درباره امور جهانی، مسائل امنیتی، مهاجرت و تغییرات آب و هوایی گفتگو کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در یک ناهار کاری که توسط جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در تفرجگاه مجلل بورگو اگنازیا میزبانی شد، درباره خاورمیانه گفتگو کردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=73180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.