• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

وجود قفسه‌های تبلیغاتی سیگار در مغازه‌ها ممنوع است

  • کد خبر : 72376
  • 13 خرداد 1403 - 7:23
وجود قفسه‌های تبلیغاتی سیگار در مغازه‌ها ممنوع است
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان: استفاده از تابلوهای تبلیغاتی عرضه سیگار و دخانیات در مراکز فروش و عرضه مواد غذایی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

حسین طُرفی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: مراکز و فروشگاه های تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی محل خدمت رسانی به جامعه هستند و وقتی کالای آسیب رسان با هدف سود اقتصادی به مردم عرضه می‌شود، به سلامت جامعه صدمه وارد می‌شود به نحوی که در حوزۀ کالاهای دخانی، شرکت های مربوطه با طعم های گوناگون میوه ها و دیگر واژه های بی اساس، جوانان را به سمت استعمال این کالاها جذب و از این راه به سودهای کلان دست پیدا می کنند.

وی افزود: بسیاری از افراد بر این باورند که کالاهای دخانی در رسانه ها تبلیغی ندارند اما شرکت های عرضه کنندۀ این محصولات بصورت غیرمستقیم و با استفاده از روش های متعدد و جذاب اقدام به تبلیغات پنهان این کالاهای مضر می‌نمایند به طوری که متاسفانه امروزه در اکثر مغازه‌های کوچک و بزرگ می‌توان استندهای سیگار و تنباکو را که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و جذاب طراحی شده اند را مشاهده کرد.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان با بیان اینکه فرهنگ سازی و اقناع عمومی برای مصرف نکردن این محصولات به دلیل ابتلا شدن افراد به انواع بیماری ها امری ضروری است، تصریح کرد: در کنار سایر ماموریت های بازرسان اداره صمت و همچنین اتاق اصناف؛ یکی از مواردی که در حوزه دخانیات در دستور کار بازرسان قرار دارد، برخورد با واحدهای صنفی است که کالاهای دخانی را در ویترین فروشگاه قرار می‌دهند به طوری که این امر باعث تبلیغات می‌شود و در صورت مشاهده طبق قانون و به طور جدی با متصدی واحد صنفی برخورد لازم خواهد شد.

وی ادامه داد:از این رو کلیۀ متصدیان واحدهای صنفی عرضه کننده دخانیات موظف هستند استندها، پوسترها و هر نوع تبلیغات بصری و محیطی که باعث ترغیب استعمال کالاهای دخانی میشود را در معرض دید مشتریان قرار ندهند.

طُرفی با بیان اینکه والدین سیگاری تاثیر بسزایی روی فرزندان خود در گرایش به مصرف دخانیات دارند، خاطرنشان کرد: بالا بردن دانش، آگاهی و تقویت مهارت های لازم برای خانواده ها، یکی از راهکارهای مقابله با ترفندهای فروش صنایع دخانی بوده که تشویق و تشجیع عدم استعمال دخانیات را در بین اعضای خانواده رقم خواهد زد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=72376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.