• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شهدا سرمایه های فرهنگی شهرها هستند

  • کد خبر : 718
  • 08 مهر 1398 - 6:51
شهردار زرین شهر گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره و سبک زندگی شهدا توسعه فرهنگی و به تبع آن توسعه اجتماعی را در شهر رقم می زند.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی شهدای هشت سال دفاع مقدس را سرمایه‌های فرهنگی میهن اسلامی دانست و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره و سبک زندگی شهدا توسعه فرهنگی و به تبع آن توسعه اجتماعی را رقم می زند از این رو مدیریت شهری به این مسئله نگاهی ویژه داشته است.
وی با بیان اینکه هویت هر شهر است که می تواند منظر آن شهر را شکل ‌دهد،افزود: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همزمان با هفته دفاع مقدس تمثال سرداران شهید شهرستان لنجان در ورودی شهر بازسازی شدند همچنین به‌منظور هویت‌بخشی به اماکن عمومی و مبلمان شهری تابلوهای مزین به تمثال مبارک شهدای شهر در آینده نزدیک در خیابان های اصلی شهر نصب خواهند شد.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه معرفی شهدای شهر به نسل جوان سبب اگو سازی در جامعه می شود، تصریح کرد: با مزین کردن چهره شهر به تصاویر شهدا قطع توجه آنان به وصیت‌نامه شهدا می‌شود و قطعا توجه نسل حال و آینده به سیره اسطوره‌های ایثار و شهادت دوچندان خواهد شد و ضمن انس بیشتر با آنها سعی در الگوپذیری از ایشان می‌کنند.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: زبان هنر به دلیل تاثیرگذاری بالایی که دارد می تواند در حوزه فرهنگسازی موثر واقع شود از این رو شهرداری زرین شهر در دوره پنجم ویژه برنامه هایی چون شب های شیدایی، ساحل سعادت، یادواره شهدای شهرداری و شهید مدافع حرم و… را به مرحله اجرا رسانده تا با استفاده از ظرفیت هنر بتوانیم شهدای شهرستان لنجان را بهتر به نسل جوان معرفی کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=718

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.