• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

آتش نشانی مظهر ازخودگذشتگی، ایثار و مقاومت

  • کد خبر : 717
  • 08 مهر 1398 - 7:56
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت:هنر عشق در اتش نشانی در پیوند انسان و آتش نهفته بوده که در ذات آتش نشانان وجود دارد و زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده است.

به گزارش نبض وطن، علی اصغر ذاکری هرندی در آیین تجلیل از آتش نشانان سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی استان اصفهان در زرین شهر اظهار کرد: هفت مهرماه ۱۳۵۹ همزمان با آغاز جنگ تحمیلی بعثیان عراق پالایشگاه آبادان را در اولین روزهای جنگ مورد هجوم آن هم هجومی بی سابقه از لحاظ بمباران قرار دادند، پس از اتمام حمله هوایی آتش نشانان در کمترین زمان ممکن در محل پالایشگاه حاضر و برای اتفاء حریق، نجات جان مهندسان و جلوگیری از خسارت بیشتر به این پالایشگاه فعالیت خود را آغاز کردند.
وی افزود: صفت پست و جنگجویانه رژیم بعث عراق سبب شد در مدت زمانی حدود ۴۰ دقیقه مجددا حمله هوایی دیگری را برای بمباران پالایشگاه آبادان آغاز کنند و این حمله باعث شهادت تعدادی از آتش نشانانی شد که برای اتفاء حریق به پالایشگاه اعزام شده بودند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصریح کرد: ۲۰ سال از این واقعه دردناک گذشت و در سال ۱۳۷۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی هفت مهرماه را که نشانی از ایثار، شهادت، عشق و خلوص بود به نام روز آتش نشان به ثبت رساند.
وی با بیان اینکه آتش نشانی شغل نبوده بلکه عشقی است که براساس هنر و معجزه پایه گذاری شده عنوان کرد: هنر عشق در اتش نشانی در پیوند انسان و آتش نهفته بوده که در ذات آتش نشانان وجود دارد و زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده است.
ذاکری هرندی ادامه داد: معجزه ای که در حوزه عشق برای فعالیت آتش نشانان به وقوع می پیوندد نادیده گرفتن کمبودهاست و این قشر شجاع در زمان وقوع حوادث با تمام قوا برای نجات هم میهنان خود کمبودها و سخترین مشکلات را نادیده گرفته تا جان آنان را نجات دهند.
وی آتش نشانی را مظهر ازخودگذشتگی، ایثار و مقاومت دانست و گفت: شجاعت و دلیرمردی آتش نشانان باید مد نظر مدیران شهری قرا داشته باشد و همواره در راستای حمایت از آتشنشان تلاش کنند چراکه همزمان با صدای آژیر آتش نشانی فعالیت آنان آغاز شده و نه تنها باید به دل آتش بزنند بلکه در بسیاری از مواقع باید به جدال با آب های خروشان رفته و یا وارد چاه های عمیق و…شوند تا جان فرد آسیب دیده را نجات دهند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان اضافه کرد: براساس گزارشات ارایه شده سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر در طول یکسال ۶۶۰ عملیات موفق را به سرانجام رسانده اند و این مسئله نشان از توانمندی شهرداری و نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی زرین شهر است.
وی خاطرنشان کرد: ۶۶۰ عملیات به معنای ان بوده که روزانه دو عملیات در شهر انجام گرفته و خروجی ان نجات حداقل یک انسان در هر عملیات بوده که سبب نجات جان حداقل ۶۶۰ انسان شده است.
ذاکری هرندی یاداور شد: حوزه فعالیت آتش نشانی تنها اتفاء حریق، نجات افراد از رودخانه، جاده و… نیست بلکه وظایف سازمان اتش نشانی در سه معقوله می گنجد معقوله نخست امداد و نجات و بعد از آن کنترل ساختان ها که پیش مقدمه ای برای جلوگیری از وقوع بحران است.
وی متذکر شد: حوزه شهرسازی موظف است قبل از صدور پایان کار برای ساختمان ها نظریه سازمان آتش نشانی را در بعضی از موارد ساختمانی اخذ کند و این نظریه تاثیر شگرفی در پیشگیری از وقوع حوادث و بحران که منجر به فوت انسان ها خواهد شد دارد.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصرح کرد: تجهیزات آتش نشانی یکی دیگر از معقوله هایی است که سازمان اتش نشانی باید بر روی تجهیزاتی که مربوط به مباحث آتش نشانی بوده نظارت داشته باشند و استاندارد محصولاتی که در معرض فروش قرار گرفته و در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد را مورد بررسی قرار دهند.
وی عنوان کرد: دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در حوزه آتش نشانی از شهریور ماه ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۳۹۸ بالغ بر ۹۳ درجه اتش نشانی را به آتش نشان استان اصفهان اعطا کرده چراکه ما براین باور هستیم در کنار توانمندی و آموزش، ارتقاء درجه آتش نشانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ذاکری هرندی خاطرنشان کرد: ارتقاء گروه های شغلی ۱۰۰ مورد، جذب پنج دستگاه آتش نشانی رایگان در استان اصفهان،جذب چهاردستگاه ست کامل امداد که بین شهرداری ها توزیع شد از دیگر اقداماتی بود که در حوزه ارتقاء آتش نشانی های استان انجام گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=717

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.