• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

استان اصفهان در کمک به سیل زدگان لرستان و خوزستان درخشان عمل کرد

  • کد خبر : 715
  • 08 مهر 1398 - 9:57
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان به صورت ویژه در این حادثه حضور یافت و اولین تیم های امدادی از شهر اصفهان و شش شهر استان اصفهان به لرستان اعزام شدند و در کنار ارتش و هلال احمر موفق شدند گل و لای را از معابر و منازل مسکونی خارج کرده و کارنامه درخشانی را از خود بجای بگذارند و امروز چهار هزار واحد مسکونی توسط استان اصفهان درحال بازسازی است.

به گزارش نبض وطن، منصور شیشه فروش در ایین تجلیل از آتش نشانان استان در زرین شهر اظهار کرد: در سال ۲۰۱۵ در استان میاگی ژاپن کنفرانسی برگزار شد و همه سران کشورها تلاش داشتند تا در خصوص مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه راهکارهایی را پیدا کنند و این نشست منجر به امضاء تفاهمنامه سندای برای کاهش ریسک سوانح شد.
وی افزود: براساس این تفاهمنامه کشورهای عضو کنفرانس بین المللی کاهش ریسک سوانح متعهد شدند که تا سال ۲۰۳۰ برنامه های جامعی را برای افزایش تاب آوری مقابل حوادث غیرمترقبه و کاهش ریسک در سوانح اجرا کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در این تفاهمنامه سه کلید طلایی آمادگی قبل از بحران،منسجم و با ثبات بودن و با برنامه عمل کرد برای کاهش ریسک حوادث بیان شده است که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی ادامه داد: در مدیریت بحران باید قبل از وقوع حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم و باید به گونه ای عمل شود که همه جوانب و برنامه های خود را در مسیر کنترل و کاهش حوادث و خسارت ها به مرحله اجرا برسانیم و در این میان برگزاری مانورهای امدادی، تقویت تجهیزات امدادی، برگزاری همایش ها، کارگاه های آموزشی، نیروی امدادی و… از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شیشه فروش اضافه کرد: جمعیت هلال احمر،فوریت های پزشکی، نیروی انتظامی و آتش نشانان جزء عوامل امدادی به شمار می آیند که همواره باید در آمادگی لازم به سر برده و با روی گشاده به مردم ارایه خدمت کنند تا فرد آسیب دیده با دیدن نیروی امدادی احساس آرامش کند.
وی با بیان اینکه روز آتش نشانی فرصتی برای ارایه گزارش عملکرد آتش نشان بوده تا مشخص شود در حوزه پیشگیری از حوادث چه اقداماتی انجام گرفته و برنامه یکسال آینده چه خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به نوع عملکرد نیروهای امدادی این افراد باید به روز، آماده و عملیاتی باشند وبراساس گزارشات ارایه شده هزار و ۶۰۰ نیروی آتش نشان در سطح استان مشغول فعالیت هستند و در شش ماه اول سال ۳۵۰ هزار نفر از ساکنین شهرها را آموزش دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در تفاهمنامه سندای آمده است که نیروهای امدادی باید همواره انعطاف پذیر و اطاعت پذیر باشند و سلسله مراتب فرماندهی را رعایت کنند و این مسئله را آتش نشانان به خوبی درک کرده و به مرحله اجرا رسانده اند.
وی افزود: ایثار و گذشت یکی دیگر از خصوصیات نیروهای امدادی به شمار می اید و در سال گذشته شاهد بودیم وقتی یک آتش نشان برای خاموش کردن آتش وارد آپارتمانی در تهران شده بود وقتی با دود شدید مواجه می شود ماسک خود را برداشته و بر صورت دختربچه ای که در آنجا بوده قرار می دهد تا جان وی را با اهداء جان خود نجات دهد.
شیشه فروش تصریح کرد: ثبات و منسجم بودن در مواقع وقوع بحران یکی دیگر از مسائلی است که در مدیریت بحران حائز اهمیت است و قطعا نمی توان در مواقعی که سیل یا زلزله به وقوع می پیوندد همه بسیج شده و پس از چند روز انگیزه ها فروکش کرده و کار رها شود.
وی ادامه داد: دانشگاه ویژه علمی کاربردی وظیفه آموزش نیروهای شهرداری ها را عهده دار شده است و برآیند اقدامات آموزشی انجام گرفته در استان سبب شد در برخورد با حوادث شهری هماهنگی لازم بین نیروهای امدادی وجود داشته باشد و در سیل اخیر شاهد بودیم ۲۶ استان با مشکل مواجه شدند و همه کشور برای کمک رسانی وارد میدان عمل شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه حادثه زمان و مکان نمی شناسد، اضافه کرد: استان اصفهان به صورت ویژه در این حادثه حضور یافت و اولین تیم های امدادی از شهر اصفهان و شش شهر استان اصفهان به لرستان اعزام شدند و در کنار ارتش و هلال احمر موفق شدند گل و لای را از معابر و منازل مسکونی خارج کرده و کارنامه درخشانی را از خود بجای بگذارند و امروز چهار هزار واحد مسکونی توسط استان اصفهان درحال بازسازی است.
وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ کامیون و تریلر هدایای مردم استان اصفهان به سیل زدگان لرستان، گلستان و خوزستان اهدا شد،عنوان کرد: در خوزستان نیز استان اصفهان درخشان عمل کرده و حدود ۲۰۰ ماشین آلات با محوریت دفتر امور شهری و شهرداری های اصفهان با پشتیبانی ۳۰۰ نفر در این استان حضور یافته روزانه یک کیلومتر از دیواره کارون را بازسازی کردند که کار بزرگی به شمار می آید.
شیشه فروش خاطرنشان کرد: در زلزله سرپل ذهاب نیز استان اصفهان علی رقم اقدامات امدادی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی را عهده دار شد و سه هزار کانکس به زلزله زدگان اهدا کردند.
وی یاداور شد: حادثه ای در کوهستان های چهارمحال و بختاری رخ داد و سبب شد جوانی جان خود را به دلیل سقوط از ارتفاع از دست داد، تیم های امدادی بسیاری برای خارج کردن جسد این جوان در منطقه حضور یافتند اما در نهایت نیروهای زبده آتش نشانی زرین شهر با عملیاتی ویژه موفق به انجام این عملیات شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان متذکر شد: کشور جمهوری اسلامی در حوزه مدیریت بحران موفق عمل کرده و در مدیریت حوادث مختلف خوش درخشیده از این رو باید از آتش نشانان شجاع قدردانی کرد و همچون گذشته مرز و زمان را کنار گذاشته و به کمک حادثه دیدگان بشتابیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=715

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.