• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

طرح جنجالی سوناک برای احیای خدمت اجباری در بریتانیا

  • کد خبر : 71416
  • 06 خرداد 1403 - 7:07
طرح جنجالی سوناک برای احیای خدمت اجباری در بریتانیا
ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در آستانه انتخابات سراسری در این کشور از طرح خدمت اجباری پرده برداشت که بر اساس آن همه جوانان بریتانیایی مجبور خواهند شد یا در خدمت سربازی ۱۲ ماهه شرکت کنند و یا به طرح انجام خدمات داوطلبانه ملی بپیوندند.

به گزارش نبض وطن، نخست‌وزیر انگلیس در مطلبی که روزنامه دیلی میل آن را منتشر کرد، نوشت: با تغییراتی که بر اساس این طرح در خدمت اجباری در انگلیس ایجاد خواهیم کرد، همه جوانان ۱۸ ساله بریتانیایی مشمول این خدمت اجباری خواهند شد و قول می‌دهم در صورت پیروزی مجدد حزب محافظه‌کار، این طرح اجرایی شود.

سوناک درباره این طرح خود که از سیستم‌هایی که قبلاً در سراسر اروپا وجود داشته الگوبرداری شده است، توضیح داد: جوانان بریتانیایی حق انتخاب بین پیوستن به طرح سربازی تمام وقت به مدت یک سال و نیم در ارتش بریتانیا یا پیوستن به طرح انجام خدمات داوطلبانه به مدت ۲۵ روز در بخش امداد و نجات و سایر بخش‌ها را در تعطیلات آخر هفته خواهند داشت.

وی در این مطلب با یادآوری اینکه مفهوم بریتانیایی بودن فقط این نیست که یک پاسپورت بریتانیایی داشته باشید، تاکید کرد: این طرح باز اختراع شده، فرصت‌های کلیدی را برای جوانان ما فراهم می‌کند و به عنوان یک پدر، مشتاقانه منتظر هستم که دو دخترم در طرح خدمت اجباری شرکت کنند زیرا تصور می‌کنم شرکت در این طرح، تجربه ارزشمندی را در اختیار آنها خواهد گذاشت که در طول زندگی خود از آن بهره خواهند برد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، در صورت انتخاب مجدد محافظه‌کاران در انتخابات سراسری، کمیسیون سلطنتی برای نهایی کردن جزئیات طرح خدمت اجباری تشکیل می‌شود و این طرح از سپتامبر سال آینده (۲۰۲۵) اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=71416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.