• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

آغاز ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در لنجان

  • کد خبر : 71171
  • 04 خرداد 1403 - 17:41
آغاز ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در لنجان
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: همزمان با سراسر کشور ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه خواهران و برادران در شهرستان لنجان آغاز شد.

حمیدرضا ابراهیمی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد:سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآن همچون سال‌های گذشته در سال ۱۴۰۳ هم اقدام به برگزاری چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن و نقمات دینی برای برادران و خواهران کرده است.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: ثبت نام این دوره از مسابقات قرآن و نغمات دینی در بخش برادران و خواهران از ابتدای خرداد آغاز شده و تا ۱۹ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تصریح کرد: علاقه‌مندان به حضور در این دوره از مسابقات می‌توانند از طریق تارنمای میز خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی my.oghaf.ir  اقدام به ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای برگزار و سپس رقابت استانی برگزار می‌شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.
ابراهیمی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در دو گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال صرفاً در رشته‌های حفظ کل و تذکرا در چهل و هفتمین دوره مسابقات گروه سنی در دوره این گروه استانی و سراسری با یکدیگر رقابت خواهند پرداخت و قرائت تحقیق در مراحل شهرستانی است و مرحله  بین المللی نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان سنین بالای ۱۸ سال نیز می‌توانند در بخش آوایی انفرادی شامل در رشته‌های حفظ کل ، ۲۰ جزء ، ۱۰ جزء ، ۵ جزء و همچنین قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی، در بخش گروهی در رشته‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم ، در بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره های لقمان، حجرات و حشر  و در  بخش معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه ثبت نام و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=71171
  • نویسنده : اکرم حسین زاده

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.