• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳

چرمهین بر مدار پیشرفت و جهش در حوزه گردشگری

  • کد خبر : 70174
  • 29 اردیبهشت 1403 - 17:44
چرمهین بر مدار پیشرفت و جهش در حوزه گردشگری
رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لنجان گفت: برگزاری جشنواره شالورا جاری در بیست و هفتم اردیبهشت ماه با استقبال بی‌نظیر گردشگران از استان اصفهان و همچنین استان‌های هجوار مواجه شد که نشان از ظرفیت بالای چرمهین برای جهش در بخش گردشگری دارد.

احمد فتحی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهارکرد: براساس نوشته برخی از مورخان، چرمهین در قدیم الایام محل استراحت و گذرگاه سیاحان و مسافران فلات مرکزی ایران به غرب و خوزستان بوده و با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی به نام‌های چهره مینو، چرمهینو و چرمین که همگی اسامی فارسی و حاکی از محلی مصفا و زیبا با چمنزارهای طبیعی و درختان جنگلی است، معروف بوده است.

وی افزود: آبشار شاهلولاک نزدیک‌ترین آبشار به مرکز استان اصفهان بوده و باید گفت دسترسی مناسبی از اصفهان به این منطقه وجود دارد و از سوی دیگر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبی نیز برای گردشگری ورزشی مانند کوهنوردی، طبیعت گردی و … در این منطقه وجود دارد.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لنجان تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه شهردار چرمهین و همچنین حمایت‌های شورای اسلامی این شهر زیرساخت‌هایی مانند جاده دسترسی مناسب به آبشار، پیاده‌رو، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین‌بازی، باغ گل محمدی و  بادامستان، احداث ویلا و…. در این منطقه اجرا شده است.

وی ادامه داد: مجموعه منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک به‌تدریج در حال تکمیل شدن است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند در این منطقه سرمایه‌گذاری پایدار داشته باشند.

فتحی با اشاره به ظرفیت‌های شهر چرمهین در گردشگری آداب ‌ورسوم گفت: مراسم کهن آبشار شاهلولاک به نام ” شالورا جاری ” یکی از آئین‌های کهن شهر چرمهین به‌شمار می‌آید که در فهرست میراث ناملموس کشور به نام آیین کهن و با قدمت، ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه مسجد تاریخی ناروندی با ۷۰۰ سال قدمت، قدیمی‌ترین اثر ثبت‌شده ملی شهرستان لنجان است، اضافه کرد: شهر چرمهین علاوه بر آئین کهن شالورا جاری، دارای غذاهای سنتی همچون ” قلیه گوشت” ، ” نان گلرنگ”، ” نان چهارسنگ” و ” کوفته گوندی پیازی” است که در زمان برگزاری جشنواره شالورا جاری توسط ساکنین طبخ و مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لنجان عنوان کرد: گردشگران همواره به دنبال فضای مناسبی برای تفریح، بازدید از آثار تاریخی، شرکت در جشنواره‌ها و استفاده از غذای سنتی و فضای اقامتی مناسب هستند و با توجه به نگاه شهردار چرمهین ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در همه این بخش‌ها در چرمهین فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره شالورا جاری در بیست و هفتم اردیبهشت ماه با استقبال بی‌نظیر گردشگران از استان اصفهان و همچنین استان‌های هجوار مواجه شد که نشان از ظرفیت بالای چرمهین برای جهش در بخش گردشگری دارد و امیدواریم با همکاری‌های نزدیک میراث فرهنگی لنجان و مدیریت شهری شاهد سرعت گرفتن اجرای طرح‌های گردشگری در منطقه آبشار شاهلولاک و حضور روز افزون گردشگران در این شهر باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=70174
  • نویسنده : زهرا فنایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.