• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خبر داد:

فراخوان پردیس هنر اصفهان برای حمایت از تولید آثار نمایشی کودک و نوجوان

  • کد خبر : 69053
  • 23 اردیبهشت 1403 - 15:32
فراخوان پردیس هنر اصفهان برای حمایت از تولید آثار نمایشی کودک و نوجوان
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: پردیس هنر اصفهان نسبت به انتشار فراخوان «نوگام»، با هدف تولید آثار نمایشی ویژه کودک و نوجوان در نیمه دوم سال 1403 اقدام کرده است.

به گزارش نبض وطن، میثم بکتاشیان با اعلام این خبر اظهار کرد: پردیس هنر یا مرکز تخصصی سرزمین هنر کودک و نوجوان به طور خاص در حوزه تئاتر فعالیت می‌کند، اما در سایر زمینه‌های هنری ویژه کودکان و نوجوانان نیز فعالیت‌هایی دارد. در همین راستا، فراخوان «نوگام» ویژه تولیدات نمایشی این پردیس برای نیمه دوم سال جاری اعلام شده است.

وی افزود: این فراخوان شامل دو بخش از ایده تا متن و از متن تا اجرا است. در بخش اول، از نویسندگان و علاقه‌مندان به نویسندگی دعوت می‌کنیم تا در یک فرآیند کارگاهی، نمایشنامه‌هایی با موضوع کودک و نوجوان را نگارش کنند. در بخش دوم نیز متقاضیان با ارائه نمایشنامه و طرح کارگردانی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در ارتباط با شیوه انتخاب آثار برتر گفت: شورای کارشناسی مرکز تخصصی سرزمین هنر کودک و نوجوان در مرحله نخست ایده‌ها را انتخاب می‌کند. سپس طی یک مرحله کارشناسی، متن‌ها تولید و در بخش متن تا اجرا، نمایشنامه‌ها توسط شورای کارشناسی خوانده می‌شود. این شورا شامل روانشناس، نویسنده، متخصص ادبیات کودک و… است و از نظر تخصصی آثار را مورد بررسی قرار می‌دهد

وی با اشاره به موضوعات نمایشنامه‌ها ادامه داد: نمایشنامه‌ها می‌تواند با موضوعاتی در زمینه رشد و تربیت کودک و نوجوان و هویت فرهنگی، تاریخی، ملی، مذهبی و کالبدی شهر اصفهان نگارش شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=69053

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.