• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳
رئیس اداره آموزش و پرورش شهر فولادشهر خبر داد:

جذب ۴۶ درصد از دانش آموزان پایه نهم تحصیلی به رشته‌های کاردانش و فنی‌حرفه‌ای

  • کد خبر : 67856
  • 14 اردیبهشت 1403 - 17:19
جذب ۴۶ درصد از دانش آموزان پایه نهم تحصیلی به رشته‌های کاردانش و فنی‌حرفه‌ای
رئیس اداره آموزش و پرورش شهر فولادشهر گفت: در سال تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیش از ۴۶ درصد از دانش آموزان پایه نهم تحصیلی در بخش فولادشهر به رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای جذب و هدایت شدند و باتوجه به تکلیف برنامه توسعه هفتم و تجهیز هنرستان‌های موجود و احداث و راه اندازی هنرستان‌های جدید در فولادشهر این میزان هدایت تحصیلی در سال‌های آینده به بیش از ۵۶ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، محراب رحیمی در حاشیه گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر با اشاره بر تاثیرگذاری رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بر بازارکار، اظهر کرد:  یکی از راهکارهای رفع بیکاری و توسعه اقتصادی کشور، گرایش دانش‌آموزان به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش است.

وی افزود: در شرایط امروزی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نقش مراکز تولید کار را با تدریس آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان و تربیت نیروی ماهر به عهده دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهر فولادشهر تصریح کرد: تاکید و تلاش دستگاه تعلیم و تربیت بخش فولادشهر برای گرایش دانش‌آموزان متوسطه اول به سمت رشته‌های هنری و مهارتی، شکوفایی استعداد و علاقه دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مناسب توانمندی‌ها ومهارت‌های لازم به‌منظورهدایت آنها به سمت اشتغال مفید است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲بیش از ۴۶ درصد از دانش آموزان پایه نهم تحصیلی در بخش فولادشهر به رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای جذب و هدایت شدند و باتوجه به تکلیف برنامه توسعه هفتم و تجهیز هنرستان‌های موجود و احداث و راه اندازی هنرستان‌های جدید در فولادشهر این میزان هدایت تحصیلی در سال‌های آینده به بیش از ۵۶ درصد خواهد رسید.
رحیمی اضافه کرد: نمایشگاه‌های آثار و دستاورد‌های دانش‌آموزان می‌تواند موجب تقویت خلاقیت و ایجاد حس مهارت‌آموزی دانش‌آموزان شود و مشارکت دانش‌آموزان در این برنامه‌ها، علاوه بر آشنایی با مشاغل و حرفه‌های مختلف فرصتی است که قوه ابتکار و خلاقیت خود را بروز دهند.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر دستاورد‌های دانش‌آموزان رشته‌های گرافیک طراحی دوخت عکاسی و صنایع دستی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=67856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.