• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

قطعه سرداران بی پلاک باغبادران به پاتوقی فرهنگی برای جوانان مبدل خواهد شد

  • کد خبر : 670
  • 31 مرداد 1398 - 8:22
قطعه سرداران بی پلاک باغبادران به پاتوقی فرهنگی برای جوانان مبدل خواهد شد
شهردار باغبادران گفت:اجرای پروژه فرهنگی وعمرانی در تپه نور الشهداء شهر باغبادران علاوه بر ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس زمینه ساز افزایش همدلی و همراهی نسل جوان و نوجوان با شهدا خواهد شد.

به گزارش نبض وطن،حجت الله امینی دفن شهدای گمنام در شهرهای مختلف ایران را حرکتی ارزشمند دانست و اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس متعلق به ملت ایران هستند و در هر شهری که شهدای گمنام دفن شده‌اند سبب افزایش خیر و برکت و افزایش معنویت در آن منطقه شده اند.
وی افزود: با توجه به دفن دو شهید گمنام در سال ۱۳۹۲ در شهر باغبادران ساماندهی تپه نور الشهدای این شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت .
شهردار باغبادران تصریح کرد: با گذشت زمان تپه نورالشهدای شهر باغبادران به عنوان فضای زیارتی_فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گرفت و شهرداری تا سال ۱۳۹۷ هر ساله مبالغی را جهت بهسازی و عمران این مجموعه در بودجه خود قرار داد و اقداماتی در زمینه محوطه سازی و فضای سبز آنجا صورت گرفت.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال ۱۳۹۷ بدلیل اختلاف مالکیتی ایجاد شده و این مسئله امکان خدمات رسانی در تپه نورالشهداء شهر باغبادران از شهرداری سلب کرد.
امینی اضافه کرد: این مسئله در حالی رخ داد که شهرداری باغبادران بودجه ای را در راستای ادامه فعالیت های عمرانی و همچنین احداث پروژه مشارکتی چمن مصنوعی در این مکان اختصاص داده بود اما به دلیل اختلافات به وجود آمده نتوانست آن را به نتیجه برساند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته موفق به حل اختلاف مالکیتی تپه نور الشهداء شهر باغبادران شدیم و با رفع این مشکل مجدداً با قوت و سرعت بیشتر روند توسعه این مکان در دستور کار مدیریت شهری باغبادران قرار گرفت.
شهردار باغبادران قبور شهدای گمنام را از اجزای تاثیر گذار هویت شهری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به دفن سرداران بی پلاک در باغبادران شهرداری خود را ملزم به ارایه خدمات شایسته و ایجاد فضاهای فرهنگی و رفاهی در این مکان مقدس می داند چرا که حضور این دو شهید میتواند برکات معنوی در این مکان ایجاد کرده و فضاهای فرهنگی و گردشگری پیرامون آن را تحت تاثیر خود قرار دهد.
وی یاداور شد: تپه نور الشهداء شهر باغبادران دارای چشم اندازی ویژه و منحصر به فردی بوده و اجرای پروژه فرهنگی وعمرانی در این مکان مقدس علاوه بر ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و تکریم و پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای حرم و شهدای وطن زمینه ساز افزایش همدلی و همراهی نسل جوان و نوجوان با شهدا خواهد شد.
امینی افزود: قطعا حضور مقبره شهدای گمنام امنیت را برای این مکان رفاهی تفریحی ایجاد کرده و تداعی کننده همت بلند ایثارگران در ایجاد این امنیت ورفاه و آسایش است که با هیچ بیانی نمی توان آن را به نسل جوان منتقل کرد.
وی با بیان اینکه قطعه سرداران بی پلاک باغبادران به پاتوقی فرهنگی برای جوانان مبدل خواهد شد، گفت: مدیریت شهری باغبادران برنامه ریزی لازم را در راستای بستر سازی مناسب و احداث ایستگاه های فرهنگی،ورزشی، رفاهی و خدماتی در این مجموعه انجام داده است.
شهردار باغبادران تصریح کرد: قطعا بهسازی مسیرهای دسترسی به تپه نورالشهداء باغبادارن رغبت شهروندان و گردشگران را در راستای حضور در این مکان مقدس افزایش داده و آن را در کانون توجه و تبدیل به پاتوق زیارتی، فرهنگی و رفاهی قرار خواهد داد.
وی یادآور شد: برنامه ریزی های لازم در خصوص احداث آلاچیق و پارکینگ مناسب ، ایجاد فضای ورزشی چمن مصنوعی، سرویس بهداشتی و … در این مکان صورت گرفته همچنین اجرای برنامه های فرهنگی همچون برپایی غرفه ها و ایستگاه های فرهنگی و هنری، ایستگاه صلواتی درعصر و شب های جمعه و همچنین برگزاری رویدادهای مذهبی در زمره برنامه های شهرداری باغبادران در جهت تقویت این مجموعه است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=670
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.