• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله برای گرامیداشت شهدای کنسوگری ایران در دمشق

  • کد خبر : 64534
  • 20 فروردین 1403 - 17:14
آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله برای گرامیداشت شهدای کنسوگری ایران در دمشق
دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت شهادت سردار «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمانش آغاز کرد.

به گزارش نبض وطن، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز_دوشنبه بیستم فروردین_ در مراسم پاسداشت سردار شهید محمدرضا زاهدی در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی خود را آغاز کرد؛ سید حسن نصرالله اظهار کرد: حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ پس از یورش اسرائیل به لبنان بازمی‌گردد؛ در آن زمان امام خمینی (ره) همچنان در قید حیات بودند و جنگ تحمیلی بر ایران نیز برقرار بود؛ سردار زاهدی در زمان جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، به همراه سایر نیروهای سپاه، حضور داشت، ولی به خاطر حمله اسرائیل، به لبنان و سوریه آمد.

وی افزود: نیروهای ایرانی به منطقه «الزبدانی» سوریه آمدند اما پس از ارزیابی اوضاع قرار شد که گروهی از افسران و کادر سپاه برای فعال کردن مقاومت مردمی و انتقال تجربه، مشورت، آموزش و حمایت لجستیکی باقی بماند و پس از آن افسران و کادر سپاه به لبنان و منطقه «جنتا» آمده و نخستین اردوگاه آموزشی تأسیس شد.

نصرالله همچنین گفت: همزمان با تحولات سوریه در سال ۲۰۱۱ تعدادی از مستشاران ایرانی و نیروهای گروه‌های مقاومت که عقیده داشتند آنچه در سوریه رخ می‌دهد، تهدیدی برای مقاومت در کل منطقه است، به سوریه آمدند.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در کنسولگری این کشور در دمشق بالاترین حد تجاوزات اسرائیل در چندین سال گذشته علیه سوریه است. هدف قرار دادن مستشاران ایرانی به دلیل شکست اسرائیل در جنگ جهانی علیه سوریه که اسرائیلی نیز در آن دست داشت، است.

وی افزود: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از نبرد بدیهی، اصلی و مشروع یعنی درگیری با دشمن است و هدف قرار دادن این مستشاران دربردارنده دو نکته جدید است؛ یکی هدف قرار دادن خاک ایران یعنی تجاوز علیه ایران و دوم سطح ترور است چرا که سردار زاهدی رئیس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه بود.

نصرالله همچنین گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دریافته‌اند که پاسخ ایران به تجاوز علیه کنسولگری ایران در دمشق، در راه است.

در حال تکمیل است….

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=64534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.