• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳

تمهیدات ترافیکی پلیس راه اصفهان برای ۱۳ فروردین

  • کد خبر : 62831
  • 13 فروردین 1403 - 10:49
تمهیدات ترافیکی پلیس راه اصفهان برای ۱۳ فروردین
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به موج بازگشت مسافران نوروزی و افزایش حجم ترافیک در جاده ها از تمهیدات ویژه این پلیس برای اخرین روز نوروز خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: با توجه به موج بازگشت مسافران نوروزی به سمت شهرهای خود و همزمانی آن با ترددهای روز طبیعت پیش بینی می‌کنیم بر حجم ترافیک جاده‌ها افزوده شود.

وی افزود: به همین منظور پلیس راه استان اصفهان تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه باربری شامل انواع تریلر، کامیون و کامیونت از ساعت هفت صبح تا ۲۴ امروز دوشنبه سیزدهم فروردین در محور قدیم کاشان – قم و بالعکس و ممنوعیت تردد انواع کامیون‌های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه پانزدهم فروردین در محور نائین – انارک، خور – طبس و بالعکس اشاره کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مدیریت ترافیک جاده‌ها، تأمین ایمنی عبور و مرور با به‌کارگیری هدفمند از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، افزایش تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس، بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک، اعمال محدودیت‌های تردد مقطعی، رسیدگی فوری به تصادفات، نظارت بر تردد ناوگان عمومی حمل بار و مسافر، تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از دیگر برنامه‌های پلیس راه استان در آخرین روز نوروز است.

مولوی خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم زمان بازگشت به شهرهای خود را مدیریت و از هرگونه عجله و شتاب بی مورد برای زودتر رسیدن به مقصد خودداری کنند و در صورت مواجه با ترافیک از رفتن به شانه خاکی راه بپرهیزند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از تصادفات نوروزی در جاده‌های استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی و نداشتن توجه به جلو بوده است، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم هر دو ساعت یک بار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در جاده توقف کنند و پس از استراحتی کوتاه و رفع خستگی به رانندگی خود ادامه دهند، همچنین هنگام رانندگی از هرگونه عملی که موجب از دست رفتن تمرکز آنان می‌شود مانند استفاده از تلفن همراه، استفاده از هندزفری، خوردن و آشامیدن و صحبت کردن با سرنشینان خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با تاکید بر لزوم بستن کمربند ایمنی توسط رانندگان و تمام سرنشینان حین رانندگی اظهار داشت: سرنشینان خودرو وظیفه مهمی برعهده دارند و بایستی در طول مسیر هوشیار و مراقب رفتارهای پرخطر راننده باشند و در صورت رعایت نکردن قوانین و مقررات یا نداشتن هوشیاری راننده به او تذکر دهند تا سفری ایمن و بدون حادثه داشته باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=62831

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.