• امروز : یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳

رایزنی السیسی و گوترش درباره تحولات غزه

  • کد خبر : 61809
  • 05 فروردین 1403 - 17:20
رایزنی السیسی و گوترش درباره تحولات غزه
«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اوضاع و تحولات غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش نبض وطن به نقل از آناتولی، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز در قاهره میزبان «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بود و در این دیدار، طرفین درباره شماری از مسائل بین المللی و منطقه‌ای و در رأس آن تحولات اوضاع در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور مصر به تلاش‌های بی وقفه این کشور در دستیابی به آتش‌بس فوری و تبادل اسیران، ورود کمک‌های کافی بشردوستانه به نوار غزه به ویژه شمال این باریکه، از طریق زمینی و هوایی با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی مربوطه اشاره کرد.

السیسی از مواضع گوترش در برابر بحران جاری و اهتمام به پایبندی به اصول قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشر قدردانی کرد.

وی فعالیت‌های مستمر دبیرکل سازمان ملل برای ترغیب جامعه جهانی در راستای فعالیت برای پایان دادن جنگ در غزه و حفاظت از غیرنظامیان را مورد تقدیر قرار داد و بر ضرورت انجام وظایف و مسئولیت‌های شورای امنیت در این زمینه تاکید کرد.

گوترش نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه و اهتمام این کشور برای بازماندن مستمر گذرگاه مرزی رفح، بار دیگر بر ضرورت برقراری آتش بس انسان دوستانه برای ورود کمک‌ها و توزیع آن در نوار غزه تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار با قاطعیت نسبت به کوچ فلسطینیان از سرزمین‌هایشان و هرگونه عملیات نظامی در رفح مخالفت کردند و نسبت به آن هشدار دادند.

دبیرکل سازمان ملل صبح دیروز (شنبه) در دومین سفر خود از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر به شهر «العریش» مصر رفت و در آنجا با مجروحان فلسطینی در بیمارستان این شهر گفت‌وگو کرد.

گوترش قرار است پس از مصر به اردن سفر کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=61809

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.