• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳

ارتقای سیستم مدیریت کیفیت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران

  • کد خبر : 60751
  • 29 اسفند 1402 - 15:25
ارتقای سیستم مدیریت کیفیت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش نبض وطن به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در نشست رؤسای بیمارستان‌های منتخب استان‌های تهران و البرز که در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: مدیر یک مجموعه حیاتی مانند بیمارستان، باید فرآیندها و نیازها را به خوبی بشناسد تا بتواند با منابع محدود، بهترین خدمات را ارائه کند.

وی افزود: توقع مردم برای دریافت خدمات کیفی بالا و از طرفی، منابع ما اندک و محدود است، بنابراین مدیریت منابع، اهمیت قابل توجهی دارد که باید با شرایط و ظرفیت‌های موجود تنظیم شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما باید ایجاد بیمارستانی در تراز تمدن اسلامی، ایران و جمهوری اسلامی باشد.

عین اللهی تصریح کرد: مولفه‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی، پاسخگویی، ارتقای بهره‌وری، ایجاد شفافیت، پایبندی به اخلاق، معنویت گرایی، رعایت حریم خصوصی بیماران، حضور جهادی و میدانی در صحنه و رعایت استانداردها را از مؤلفه‌های ایجاد بیمارستان در تراز تمدن اسلامی، ایرانی و جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها باید دوستدار خانواده و کرامت انسان‌ها باشند و کرامت مردم باید حفظ و رعایت شود؛ باید مدیریت کیفیت را سرلوحه قرار داد؛ چرا که گاهی با تغییر یک فرآیند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در دوران دفاع مقدس، دشمن در خاکریزها قابل مشاهده بود، اما در حال حاضر و در جنگ نابرابر اقتصادی، هدف‌های دشمن و ابزار آن تغییر کرده است و در چنین شرایطی باید در مقابله دشمن با هوشیاری و درایت عمل کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=60751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.