• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر ؛

معرفی مفاخر زنده نگه داشتن تمدن جامعه انسانی است/میدان اصلی شهرک مشاغل کارگاهی به نام استاد علی پرورش نامگذاری شد

  • کد خبر : 5984
  • 30 فروردین 1400 - 13:01
معرفی مفاخر زنده نگه داشتن تمدن جامعه انسانی است/میدان اصلی شهرک مشاغل کارگاهی به نام استاد علی پرورش نامگذاری شد
شهردار زرین شهر گفت: میدان اصلی شهرک مشاغل کارگاهی به نام استاد علی پرورش نامگذاری شد

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه ستودن بزرگان و چهره‌های ماندگار شهر، بزرگداشت خودمان است، اظهار کرد: امروزه پرداختن به هویت‌های قومی و ملی در عرصه های خرد و کلان فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بزرگداشت مفاخر و چهره های ماندگار سبب تقویت حس خودباوری فرهنگی مردم آن منطقه خواهد شد.
وی با بیان اینکه معرفی بزرگان و مفاخر به معنای زنده نگه داشتن فرهنگ و تمدن جامعه انسانی است، افزود: شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری با برنامه ریزی و نگاه ویژه به چهره های ماندگار خطه طلایی ایران به گونه ای زعمل کرد تا بتواند چهره‌هایی که مایه فخر و مباهات این شهر بوده اند را به نسل های جدید معرفی کرده و نام آنان را زنده نگه دارد.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: چنانچه در راه زنده نگه داشتن داشته های فرهنگی شهر تلاش نشود بی شک نابودی فرهنگ و تمدن و در نهایت نابودی فرهنگ جامعه را به چشم خواهیم دید.
وی با بیان اینکه نامگذاری معابر بنام مشاهیر و مفاخر شهر، ارج گذاری به شخصت آنهاست، ادامه داد: نامگذاری معابر تحت عنوان مفاخر و چهره های ماندگار سبب خواهد شد تا هویت‌سازی شهری محقق شود و برخی از مفاخر که نیاز به معرفی بیشتر آنها داریم بهتر شناخته شوند و از سوی دیگر به سرمایه‌های فرهنگی شهر نیز احترام گذاشته شود.
محمدی اضافه کرد: نامگذاری معابر شهر تحت عنوان مفاخر خطه طلایی ایران یکی از این اقداماتی که است که امروز به مرحله اجرا رسیده و برهمین اساس میدان اصلی پروژه شهرک مشاغل کارگاهی به نام استاد علی پرورش ریزی نامگذاری شد.
وی عنوان کرد: استاد علی پرورش ریزی استاد آهنگر و سازنده نخستین پل معلق بومی کشور که در سال ۱۳۳۷ بر روی زاینده رود می باشد،و اهمیت ایشان به قدری است که قطعا می‌توانند الگویی اسطوره‌ای برای شهروندان خصوصا صنعتگران و نسل جوان باشند.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: شهرداری زرین شهر در راستای هویت بخشی شهری هر زمان که حرکت‌های مدنی از سوی نهادهای مختلف و همچنین سازمان های مردنها در خصوص بزرگداشت مفاخر و چهره های ماندگار شهر انجام دهند، آن‌ها را حمایت و تقویت می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5984
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.