• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳

سلیمانی: تعداد شعب رای‌گیری استان اصفهان نسبت به دوره قبل ۱۱ درصد رشد داشته است

  • کد خبر : 57833
  • 11 اسفند 1402 - 9:45
سلیمانی: تعداد شعب رای‌گیری استان اصفهان نسبت به دوره قبل ۱۱ درصد رشد داشته است
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۳۱۶۱ شعبه در استان اصفهان آماده رای‌گیری است که از این تعداد ۲۷۶۸ شعبه ثابت و ۳۹۳ شعبه سیار هستند و تعداد شعب ما نسبت به انتخابات قبلی مجلس در سال ۱۳۹۸، ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش نبض وطن، مهدی سلیمانی در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان اصفهان واجد شرایط رأی دادن هستند که از میان ۱۷۲ هزار نفر رأی اولی هستند.

وی افزود: ۳۱۶۱ شعبه در استان اصفهان آماده رأی‌گیری است که از این تعداد ۲۷۶۸ شعبه ثابت و ۳۹۳ شعبه سیار هستند. همچنین ۲۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است.

دبیر ستاد انتخابات استان ادامه داد: تعداد شعب ما نسبت به انتخابات قبلی مجلس در سال ۱۳۹۸، ۱۱ درصد رشد داشته است.

سلیمانی تصریح کرد: مردم اصفهان امروز ۲۰ نماینده برای مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهند کرد که از این تعداد ۱۹ نفر مربوط به حوزه‌های جغرافیایی و ۱ نفر مربوط به حوزه مسیحیان ارمنی جنوب ایران است. ما ۶ شعبه اقلیت‌های دینی داریم که شامل مسیحیان ارمنی جنوب، زرتشتیان، کلیمیان و مسیحیان کلدانی و آشوری است.

وی افزود: تعداد نمایندگان تأیید صلاحیت شده استان برای انتخاب مجلس ۷۳۹ نفر است که با انصراف برخی از این افراد، عدد آنها به ۶۱۵ نفر رسیده است که ۶۸ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: برای انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ نامزد تأیید شده داریم که از میان آنها ۵ نفر با رأی مردم انتخاب خواهند شد.

سلیمانی یادآور شد: امسال مردم با در دست داشتن یکی از ۵ مدرک شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت و کارت پایان خدمت می‌توانند برای رأی دادن اقدام کنند و در صورتی که شخصی تمایل به مهر زدن در شناسنامه داشته باشد برای او مهر زده می‌شود اما اصراری از جانب ما برای این امر وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه احراز هویت برخط صورت خواهد گرفت و در کل کشور احراز هویت‌ها در سامانه وزارت کشور ثبت می‌شود، نیازی به مهر کردن شناسنامه نداریم.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص تعداد عوامل اجرایی انتخابات در استان گفت: قریب به ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و پشتیبانی حضور دارند و صدها هزار نفر به صورت غیرمستقیم همکاری دارند.

سلیمانی تصریح کرد: تخلفاتی که در روز اخذ رأی ممکن است پیش بیاید شامل این موارد است: رأی دادن با مدرک هویتی شخص دیگر، رأی دهی مجدد، تحت فشار قراردادن دیگری برای رأی دادن، نوشتن نام نامزدها برای افراد بی سوادی که نامزد نوشته شده فرد مورد نظر آنها نیست.

وی در انتها بیان کرد: در هر شعبه اخذ رأی نماینده فرماندار، یک بازرس وزارت کشور، هیأت نظارت و سرناظرین حاضر هستند که مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را به آنها گزارش کنند، همچنین مردم در شهرستان‌ها می‌توانند تخلفات را به فرمانداری‌ها یا دفتر نظارت شورای نگهبان اعلام کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=57833

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.