• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳

خسروپناه: فرصت حمایت و توسعه صنایع خلاق در کشور ایجاد شده است

  • کد خبر : 57607
  • 09 اسفند 1402 - 18:11
خسروپناه: فرصت حمایت و توسعه صنایع خلاق در کشور ایجاد شده است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر فرصت حمایت به منظور توسعه مناسب صنایع خلاق همراه با نوآوری در کشور شکل گرفته است.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه امروز – چهارشنبه نهم اسفند- در آیین اختتامیه نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ع) در دبیرستان معارف اسلامی امام رضا (ع) در سخنانی اظهار کرد: صنایع خلاق از قدیم در ایران اسلامی با صنایع دستی و برخی از هنرهای سنتی تجلّی داشته و این هنرها به عنوان هنر خانواده‌بنیان از پیوند وثیقی با خانواده برخوردار است.

وی افزود: بیشتر صنایع دستی با همت زنان ایرانی ساخته می‌شود و بانوان در کنار تربیت فرزند و خانه داری، به تولید و خلق صنایع دستی می پردازند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در حال حاضر فرصت حمایت به منظور توسعه مناسب صنایع خلاق همراه با نوآوری در کشور شکل گرفته است.

وی افزود: کاری که مجموعه آستان امام رضا (ع) با برگزاری این جشنواره انجام داده است، می‌تواند حمایت معرفتی و معنوی برای هنرمندان باشد و همچنین اینکه معارف امام رضا (ع) در صنایع خلاقی که تولید می‌شود، نقش پیدا کند.

حجت الاسلام خسروپناه در ادامه پیشنهاد داد که دستگاه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی به منظور حمایت از هنرمندان، صنایع خلاق را برای ارائه هدایا خریداری کنند.

در این مراسم و در بخش آثار برگزیده دانش آموزی این جشنواره، «زهرا خانوردی موسی آبادی و «علی محمدی» به عنوان منتخب معرفی شدند و جایزه سکه طلا، تندیس و لوح تقدیر را دریافت کردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=57607

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.