• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳

اسکان اضطراری ۱۹۷۳ نفر و رهاسازی ۴۰۵ خودرو از برف

  • کد خبر : 57164
  • 07 اسفند 1402 - 15:13
اسکان اضطراری ۱۹۷۳ نفر و رهاسازی ۴۰۵ خودرو از برف
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در کولاک برف و آب‎گرفتگی از پنجم تا هفتم اسفندماه، ۲۳ استان، شامل ۴۶ منطقه (۴۴ محور کوهستانی و دو روستا) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

به گزارش نبض وطن، بابک محمودی با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات اظهار کرد: در کولاک برف و آب‎گرفتگی از پنجم تا هفتم اسفندماه، ۲۳ استان، شامل ۴۶ منطقه (۴۴ محور کوهستانی و دو روستا) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی افزود: در این مدت زمان، امدادگران به ۳۷۵۳ نفر امدادرسانی داشتند و برای ۱۹۷۳ نفر اسکان اضطراری فراهم و ۴۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر محمودی با اشاره به اینکه ۸۳ تیم امدادی در عملیات جوی شرکت کردند، ادامه داد: در این مدت ۳۲۰ امدادگر اقدام به رهاسازی ۴۰۵ دستگاه خودرو از برف کردند.

محمودی با بیان اینکه در اکثر نقاط کشور برف و باران در حال بارش است، گفت: رانندگانی که دارای خودروی نامناسب، امکانات محدود زمستانی و تجربه محدود در شرایط زمستانی هستند، طی یکی تا دو روز آینده از حضور در جاده‌های برفی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: کوهنوردانی که قصد صعود زمستانی به بعضی از ارتفاعات کشور را دارند نیز هنگام بارش برف به هیچ عنوان اقدام به صعود نکنند و یک تا دو روز بعد از بارش برف نیز به مناطقی که احتمال ریزش بهمن در آن وجود دارد نروند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: کوهنوردان هنگام صعود، با افراد با تجربه که شناخت کافی از مسیرهای کوهنوردی و وضعیت بهمن دارند همراه شوند و تجهیزات کوهنوردی، پوتین مناسب، خوراکی مناسب و وسایل مناسب کوهنوردی را به همراه داشته باشند تا اگر مجبور به حضور طولانی مدت در منطقه شدند بتوانند شب را به صبح برسانند.

محمودی با اشاره به آماده‌باش امدادگران و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر گفت: پس از صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش برف و باران، سازمان امداد و نجات نیز امدادگران خود در تمام استان‌های هدف را به حالت آماده‌باش درآورد و این آمادگی تا پایان بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=57164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.