• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳

پوست اندازی زرین شهردر ۱۴۰۰ با بهره برداری از پروژه های عمرانی

  • کد خبر : 5652
  • 15 فروردین 1400 - 7:14
پوست اندازی زرین شهردر ۱۴۰۰ با بهره برداری از پروژه های عمرانی
شهردار زرین شهر گفت: با اتمام پروژه‌های عمرانی پوست اندازی قابل توجهی در کالبد شهر روی خواهد داد.

میثم محمدی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر در گفت و گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه با اتمام پروژه‌های عمرانی پوست اندازی قابل توجهی در کالبد شهر روی خواهد داد، اظهار کرد: طی سال های گذشته تورم و مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری سبب بروز مشکلات بسیاری برای مدیریت شهری شده بود و با شیوع ویروس کرونا شهرداری ها نیز سال متفاوتی را در کنار مسائل شیوع این ویروس گذراندند.

شهردار زرین شهر با اشاره به لزوم شناسایی چالش ها و ارائه راهکار برای عبور از بحران های پیش روی مدیریت شهری در تکمیل پروژه های عمرانی، تصریح کرد: شهرداری زرین شهر راه‌های زیادی را برای رسیدن به درآمد پایدار در این شرایط سخت اقتصادی برنامه ریزی کرد تا بتوانند ضرر و زیان‌های ناشی از کرونا را در ارائه خدمات به شهروندان کمرنگ کند.

محمدی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین شهر از کیفیت خوب و سرعت بالایی برخوردار هستند، اضافه کرد: جنس پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر متنوع بوده و ماموریت هایی تعریف شده برای شهرداری های شهرهای ایران را به خوبی پوشش داده و از جمله پروژه های شاخص مدیریت شهری می توان در به احداث ادامه خیابان فردوسی ، مرمت و بازسازی بنای تاریخی برج کبوترخانه، تکمیل نگارخانه، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) و … اشاره کرد.

وی اصلاح هندسی معابر پر تردد شهر را یکی از راهکارهای مدیریت و روان‌سازی ترافیک و عنوان کرد: احداث ادامه خیابان های فردوسی، شهید چاوشی و میدان عدالت یکی از طرح های عمرانی شهرداری زرین شهربه شمار می آید که با هدف تکمیل رینگ شرقی معابر و رفع گره‌های ترافیکی در این منطقه به مرحله اجرا رسیده است.
شهردار زرین شهر با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح فردوسی، خاطرنشان کرد: اتصال خیابان فردوسی به خیابان کاشانی نیازمند احداث تقاطع غیر همسطح بود که پس از انجام مطالعات ترافیک شهری این پروژه مهم و استراتژیک به مرحله اجرا رسید.

وی اجرای این طرح را حرکتی نوین در ایجاد زیرساخت‌های ترافیک شهری دانست و افزود: پس از ارزیابی‌های مختلف مدیریت ترافیک مشخص شد این پروژه علاوه بر توسعه زیرساخت‌های ترافیکی، نقش مهم و استراتژیکی در حوزه ایمن سازی تردد خودروهای درون شهری ایفا خواهد کرد.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: با اجرای این پروژه قطعا شاهد کاهش حرکت‌های تداخلی، روان‌سازی ترافیک، دسترسی ایمن و آسان شهروندان و کاهش ‌زمان تأخیر سفرهای درون شهری خواهیم بود.
وی با تاکید براینکه آثار کهنی همچون کبوترخانه‌ها نشان تاریخ و فرهنگ کهن خطه طلایی است و حفظ این هویت وظیفه مشترک مسئولان و هر شهروند است، گفت: زرین شهر دارای معدود آثار باقی مانده کهن و ارزشمندی بوده که متاسفانه به دلایل مختلف روبه نابودی است و یکی از این آثار کهن کبوترخانه باغ برجی ریز (زرین شهر) بود که وضعیت نگران کننده آن، سبب شد مدیریت شهری زرین شهر با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری لنجان در مسیر احیاء این بنای تاریخی برداشت و امروز از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است.

محمدی عنوان کرد: یکی از مطالبات شهروندان بویژه هنرمندان شهر اتمام و بهره برداری از پروژه نگارخانه زرین شهر بوده و با توجه به نگاه ویژه شهرداری زرین شهرب به حوزه ی فرهنگ و هنر، با پیش بینی بودجه ۱۰ میلیارد ریالی، تکمیل این پروژه در سال جدید در دستورکار مدیریت شهری قرارگرفته است.
وی با اشاره به رویکرد عملگرایی مدیریت شهری در بسیج امکانات و نیروها در انجام پروژه های شهری خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید با تعریف و اجرای برنامه های متعدد و اثرگذار توسعه عمرانی و فرهنگی شهر را محقق سازیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5652
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.