• امروز : دوشنبه - ۲۳ مهر - ۱۴۰۳

نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله

  • کد خبر : 56478
  • 02 اسفند 1402 - 20:04
نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: شاهد وقوع حادثه نشست خیابان در ملک‌شهر و ابتدای خیابان مطهری در اثر شکستگی خط لوله ۶۰۰ میلی‌متری انتقال فاضلاب ناشی از فرسودگی و فرونشست زمین بودیم.

وی افزود: در این رابطه تیم‌های فنی شبکه فاضلاب و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور در محل حاضر شدند و با ایجاد محدودیت تردد در یک لاین خیابان، برنامه‌ریزی لازم در اجرای عملیات حفاری و تعویض لوله را اعمال کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به علت شرایط کم آبی و خشکی رودخانه زاینده رود، روند فرونشست زمین و تأثیرات آن در تشدید وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب فرسوده طی چند سال اخیر افزایش یافته است که با پایش‌های انجام شده در شبکه فاضلاب شهر اصفهان، ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارد و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در اولویت بازسازی هستند.

شیشه فروش ادامه داد: لازم است وزارت نیرو در جهت تخصیص اعتبار به استان برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و برای تغذیه آبخوان‌ها جهت پیشگیری از تشدید فرونشست زمین نسبت به تأمین حقابه‌های کشاورزی و زیست محیطی زاینده رود و تالاب گاوخونی اقدام و جهت احیای زاینده رود و اجرای طرح‌های تأمین آب تسریع کنند.

نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله + عکس

نشست زمین در ملک‌شهر در پی شکستگی لوله + عکس

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=56478

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.