• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

۵۱ درصد از علت تامه تصادفات به نبود توجه به جلو بازمی‌گردد

  • کد خبر : 56336
  • 02 اسفند 1402 - 13:32
۵۱ درصد از علت تامه تصادفات به نبود توجه به جلو بازمی‌گردد
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در ۱۰ ماه گذشته گفت: هنگام رانندگی با چشمان خواب‌آلود فرد هیچ‌گونه توانایی در کنترل رفتار خود ندارد و تصادفات سنگینی را رقم می‌زند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رابعه جوانبخت با اشاره به تصادفی که طی روزهای گذشته در محور آزادگان رخ داده بود، اظهار کرد: این تصادف به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده سواری رخ داد و علت آن چیزی جز خستگی و خواب‌آلودگی راننده نبود.

وی افزود: یک راننده باید تمام مؤلفه‌های لازم را حین رانندگی داشته باشد، تصادفات افرادی حین رانندگی به این شکل است که هیچ‌گونه آثار انعکاسی مانند خط ترمز ندارند و برخورد با موانع ثابت و واژگونی‌ها را بیشتر در این تصادفات شاهد هستیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هنگام رانندگی با چشمان خواب‌آلود فرد هیچ‌گونه توانایی در کنترل رفتار خود ندارد و تصادفات سنگینی را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: رتبه نخست علل تامه تصادفات در ۱۰ ماه سال جاری در شهر تهران به موضوع توجه نداشتن به جلو اختصاص دارد، در واقع این علت بسیار حائز اهمیت است و در دل خود موضوع خستگی و خواب‌آلودگی را به خوبی بیان می‌کند.

جوانبخت اضافه کرد: ۵۱ درصد از علت تامه تصادفات شهر تهران به بحث نبود توجه به جلو بازمی‌گردد، رانندگانی که توجه کافی به جلو نداشتند، این تصادفات به دلایل خستگی و خواب‌آلودگی، استفاده از نوشابه‌های الکلی، خطاهای ادراکی، کنترل نداشتن بر رفتارها در رانندگی و نداشتن دید مناسب روی داده است.

وی با اشاره به ساعات خواب‌های بیولوژیکی و احتمال افزایش تصادفات تصریح کرد: اوج تصادفات فوتی در زمان خواب‌های بیولوژیکی است که خواب به فرد چیره می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=56336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.