• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳

آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند اعلام شد

  • کد خبر : 56169
  • 30 بهمن 1402 - 17:30
آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند اعلام شد
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس اعلام ثبت احوال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای شرکت در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۳٠ میلیون و ۹۴۵ و ۱۳۳ نفر آقا و ۳٠ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن ، سید محمدتقی شاهچراغی عصر امروز _دوشنبه، سی‌ام بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات اجرایی انتخابات در وزارت کشور از سال گذشته آغاز و با شروع سال جدید با راهبردهای تعریف شده از سوی رهبر انقلاب کمیته‌های مختلفی شکل گرفت.

وی افزود: قانون جدید انتخابات، برگرفته از مسائل، مشکلات و موانع ادوار گذشته به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید و انتخابات پیش رو بر اساس آن کار پیگیری می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: بر اساس اعلام ثبت احوال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای شرکت در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۳٠ میلیون و ۹۴۵ و ۱۳۳ نفر آقا و ۳٠ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر بانوان هستند.

وی ادامه داد: انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری در یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود که چهار حوزه آبادان، ملایر، قم و خمان با یک هزار و ۷٠٠ شعبه انتخابات تمام الکترونیک هستند.

شاهچراغی اضافه کرد: حدود ۱۵ هزار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند که ۱۲ درصد از بانوان و مابقی یعنی از آقایان هستند، برای خبرگان نیز ۱۴۴ نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی عنوان کرد: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور پیش‌بینی شده که ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعبه سیار هستند همچنین ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ هزار شعبه روستایی می‌باشند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جابه‌جایی داوطلبان خاطرنشان کرد: تا به الان شورای نگهبان با جابه‌جایی ۴۹۱ نفر موافقت کرده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=56169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.