• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳

ورود سامانه بارشی به کشور طی روز چهارشنبه و پنجشنبه

  • کد خبر : 55275
  • 24 بهمن 1402 - 7:55
ورود سامانه بارشی به کشور طی روز چهارشنبه و پنجشنبه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز چهارشنبه و تقویت آن در روز پنجشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار نبض وطن، با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور و در شمال غرب و غرب کشور منجر به بارش می‌شود، پنجشنبه با تقویت این سامانه در جنوب غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل دریای خزر، بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بیشینه بارش در روز پنجشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه با ادامه فعالیت این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده در مرکز کشور، نیمه شمالی بوشهر و فارس، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می‌دهد.

وی گفت: بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت برف و در جنوب و جنوب غرب کشور، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و شنبه فعالیت این سامانه در در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: شنبه در استان فارس، مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی، رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، پنجشنبه و جمعه نیز خلیج فارس مواج خواهد شد.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=55275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.