• امروز : دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳

قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دولت ارسال شد

  • کد خبر : 53140
  • 09 بهمن 1402 - 17:50
قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دولت ارسال شد
رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را به دولت ارسال کرد.

به گزارش نبض وطن به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف طی نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را ابلاغ کرد.

طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که پس از تصویب اساسنامه در مجلس و جلسه نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین رفع یک مورد ابهام اعلام شده توسط شورای نگهبان به تصویب رسید.

پیشتر نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ با اختصاص ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالاهای قاچاق به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کردند.

در اجرای ماده (۸) قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دولت مکلف شد به منظور توانمندسازی نیروی انسانی و اشتغال افراد جویای کار، علاوه بر انعقاد موافقتنامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، برای هزینه کردن حداکثر نیم در هزار اعتبار هر طرح تملک دارایی سرمایه‌ای و ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به استثنای موارد مندرج در تبصره (۱) ماده (۵۵) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قالب ردیف هزینه‌ای مشخص را در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار دهد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=53140

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.