• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳

فنی و حرفه‌ای لنجان بدنبال زدودن فقر مهارتی در جامعه است

  • کد خبر : 52622
  • 06 بهمن 1402 - 20:33
فنی و حرفه‌ای لنجان بدنبال زدودن فقر مهارتی در جامعه است
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: در موضوع مهارت‌آموزی  تغییر نگاه آحاد مختلف جامعه به مهارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود تا جوانان به مهارت‌آموزی روی آورده و دغدغه اشتغال برای خانواده‌های آن‌ها رفع شود.

علیرضا ملک‌پور در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه امروز شاهد تعامل و همکاری‌های سازنده و چشمگیر آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان با نهادهای مختلف هستیم، اظهار کرد:  امروز بین وظایف مجموعه فنی و حرفه‌ای در بخش‌های دولتی و آموزشگاه‌های آزاد و اهدافی که نهادها و ادارت مختلف در فعالیت‌های خود دنبال می‌کنند به نگاه‌های مشترک دست یافته‌ایم از یتم رو به جای موازی کاری در نقطه‌ای قرار داریم که صحبت از هم افزایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در دو بخش ارتقای مهارت شاغلین و مهارت آموزی به کارجویان انجام می‌شود، افزود: با توجه به تعاملات سازنده و پل ارتباطی به وجود آمده در اجرای برنامه‌های مختلف توانستیم خوش بدرخشیم و این مهم به واسطه هم‌افزایی دستگاه‌ها بوده است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده می‌توانیم از نخبگان مهارتی، مربیان خبره مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای، خبرگان و استادکاران صنوف در زمینه مشاغل مختلف به صورت آموزش دوگانه بهره‌مند شویم و ادارات مختلف همچون شهرداری‌ها، اتاق اصناف و… به عنوان پل ارتباطی به تحقق این موضوع کمک کنند.

وی با بیان اینکه در همه زمینه‌های مهارتی از افراد و طرح‌های آن‌ها استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: در موضوع مهارت‌آموزی  تغییر نگاه آحاد مختلف جامعه به مهارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود تا جوانان به مهارت‌آموزی روی آورده و دغدغه اشتغال برای خانواده‌های آن‌ها رفع شود.

ملک‌پور با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف با ادارت، نهادها و ارگان‌های شهرستان لنجان، خاطرنشان کرد: امیدوارم که با اجرای تفاهم نامه‌های ارزشمند و برنامه‌ریزی‌های مشترک بتوانیم با تلاش مسئولان شهرستان لنجان و بخش‌های دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای به تحققِ اهداف تعریف شده نائل شویم.

وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان بدنبال زدودن فقر مهارتی در جامعه است، متذکر شد: هدف نهایی ما از انعقاد این تفاهم نامه‌ها همسو کردن بخش‌های مختلف با یکدیگر است تا بتوانیم رویکردهای جدیدی که در آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان پیش گرفته‌ایم را عملیاتی کرده و علاوه بر مربیان دولتی و مربیان بخش خصوصی، مربیان و استادکاران صنوف را نیز برای اجرایی شدن سیاست‌ها دعوت به همکاری کرده‌ایم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52622
  • نویسنده : زهرا فنایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.