• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه صنف فناوری ارتباطات و فرهنگی و هنری شهرستان لنجان:

شهروندان مراقب نصابان غیرمجاز دوربین‌های مداربسته باشند

  • کد خبر : 52142
  • 03 بهمن 1402 - 10:20
شهروندان مراقب نصابان غیرمجاز دوربین‌های مداربسته باشند
رئیس اتحادیه صنف فناوری ارتباطات و فرهنگی و هنری شهرستان لنجان گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند در برخی اوقات نصابان غیر مجاز برای نصب دوربین‌های امنیتی وارد حریم شخصی افراد می‌شوند و مسائلی مانند سوء استفاده از تصاویر خصوصی پیش می‌آید .

مهدی طالبی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه وجود دوربین مداربسته در خانه یا محل کار امنیت خاطر خاصی به افراد می‌دهد، اظهار کرد: نصب دوربین مدار بسته باعث حفظ امنیت و القای حس آرامش در افراد شده و تمرکز اصلی افراد بر روی کارهای مهم بوده و دغدغه ای بابت سرقت اموال، تجاوز به حریم خصوصی و غیره را نخواهند داشت.

وی افزود: شهروندان زمانی که تصمیم به نصب دوربین‌های مدار بسته می‌گیرند حتما باید به واحدهای مجوزدار مراجعه کنند و به افراد و واحدهایی که با یک شماره تلفن فعال هستند، اعتماد نکنند.
رئیس اتحادیه صنف فناوری ارتباطات و فرهنگی و هنری شهرستان لنجان تصریح کرد: اتحادیه، نصابان دوربین‌های مدار بسته را سازماندهی و شناسنامه‌دار کرده و این افراد پس از عبور از مراحل تعریف شده مجوزهای لازم را برای فعالیت در این حوزه دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند در برخی اوقات نصابان غیر مجاز برای نصب دوربین‌های امنیتی وارد حریم شخصی افراد می‌شوند و مسائلی مانند سوء استفاده از تصاویر خصوصی پیش می‌آید .
طالبی اضافه کرد : کسانی که قصد استفاده از خدمات نصابان دوربین‌های مدار بسته دارند حتما از این افراد کارت شناسایی معتبر (پروانه کسب) بخواهند و پس از اطمینان ، از خدمات آنان استفاده کنند .

وی خاطرنشان کرد: پروانه کسب یک اعتبار قانونی برای اصناف و بازاریان محسوب می‌شود و افراد پس از آن به عنوان زیرمجموعه اتحادیه شناخته شده و نه تنها به لحاظ قانونی ظرفیت رسیدگی به شکایت‌های احتمالی افراد از واحد صنفی وجود دارد بلکه اتحادیه برای بازاریان به چتری حمایتی تبدیل می‌شود تا افراد، مطالبات صنفی خود را از مسیر قانونی مطالبه و پیگیری کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52142

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.