• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
مسئول اجرای زکات شهرستان لنجان:

ترویج فرهنگ زکات موجب تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی می شود

  • کد خبر : 51927
  • 01 بهمن 1402 - 22:02
ترویج فرهنگ زکات موجب تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی می شود
مسئول اجرای زکات شهرستان لنجان با بیان اینکه ترویج فرهنگ زكات موجب تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی می شود، گفت: در سال گذشته مردم شهرستان‌های فلاورجان هفت میلیارد تومان، لنجان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و مبارکه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خود را پرداخت کرده اند.

حجت الاسلام حمید اکبری در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: تاکیدات مکرر خداوند متعال در قرآن کریم بر اهمیت پرداخت زکات و قرار گرفتن این عمل نیکو به عنوان یک فریضه، نشان از جایگاه و نقش ویژه آن در جوامع اسلامی دارد.

وی افزود: پرداخت زکات به عنوان یک حکم از سوی خداوند بر هر مسلمانی واجب است چراکه از این طریق می‌توان مشکلات اقتصادی جامعه را حل و فصل کرد.

مسئول اجرای زکات شهرستان لنجان تصریح کرد: مردم باید نسبت به نتایج پرداخت زکات آگاه باشند بنابراین درتلاش هستیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این فرهنگ را هرچه بیشتر در جامعه ترویج کنیم تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات محرومان باز کرده و فقر را از چهره جامعه پاک کنیم.

وی ترویج فرهنگ زکات موجب تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی می شود، عنوان کرد: اجرای این فریضه سبب فضاسازی مناسب برای تقویت بنیه اعتقادی مردم و حل مشکلات اقتصادی می‌شود از این رو همایش زکات لنجانات را با هدف جلب مشارکت‌های مردمی و نهادینه کردن فرهنگ این سنت حسنه در شهرستان مبارکه برگزار و از ۵۰ نفر از مبلغان، مودیان و فعالان عرصه‌ی زکات شهرستان‌های لنجان، فلاورجان و مبارکه تجلیل شد.

اکبری خاطرنشان کرد: در سال گذشته مردم شهرستان‌های فلاورجان هفت میلیارد تومان، لنجان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و مبارکه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خود را پرداخت کرده اند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=51927

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.