• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

ارتباط جدی مهارت آموزی با اشتغال و اقتصاد/مهارت افزایی جوانان لازمه آمادگی برای ورود به مشاغل آینده است

  • کد خبر : 51529
  • 29 دی 1402 - 21:00
ارتباط جدی مهارت آموزی با اشتغال و اقتصاد/مهارت افزایی جوانان لازمه آمادگی برای ورود به مشاغل آینده است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: آینده کار نشان دهنده وجود تقاضا برای طیف گسترده‌ای از مهارت‌های منطبق با فرصت‌های حرفه‌ای است بنابریان کسی که دارای مهارت است، بیکار نمی‌ماند و به‌راحتی جای خودش را پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک‌پور در جمع جوانان شهرستان لنجان، اشتغال را یکی از مطالبات اصلی مردم دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف، صنایع، کارآفرینان و…هر یک در بهبود وضعیت اشتغال نقش آفرینی می‌کنند و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای همچون نخ تسبیح عمل کرده و با ارائه آموزش‌های مختلف به مهارت آموزان نیاز واحدهای اقتصادی به کارجوی ماهر را رفع کرده و فضای مناسب را برای افراد جویای کار فراهم می‌کند.

وی یکی از مبانی اصلی رشد تولید را داشتن مهارت متناسب با نیاز بازار کار دانست و افزود: ما در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان براین باور هستیم که به هر میزان  فعالیت های مهارت محوردر سطح شهرستان گسترده و منتشر شود طبیعتا بازار کار نیز در آینده رونق پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه هرچه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌روزتر باشد در آینده اشتغال‌پذیرتر خواهند بود، تصریح کرد: متاسفانه امروز رشته‌های تحصیلی که شغلی برای آنها در کشور وجود ندارد به کابوس فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تبدیل شده و عدم مهارت کافی مسئله مهمی است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: طی مدت گذشته تلاش شده در کنار ترویح فرهنگ مهارت آموزی در بین قشرهای مختلف، تدابیری برای رفع خلاء زیست بوم اشتغال اندیشیده شود تا در حوزه اشتغال و کسب و کار شهرستان لنجان مورد استفاده قرار گیرد.

ملک‌پور مهارت افزایی جوانان را لازمه آمادگی برای ورود به مشاغل آینده دانست و عنوان کرد: آینده کار نشان دهنده وجود تقاضا برای طیف گسترده‌ای از مهارت‌های منطبق با فرصت‌های حرفه‌ای است بنابریان کسی که دارای مهارت است، بیکار نمی‌ماند و به‌راحتی جای خودش را پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ارتباط جدی مهارت آموزی با اشتغال و اقتصاد، خاطرنشان کرد: شأن و منزلت اجتماعی مهارت و شغل در جامعه رو به افزایش است از این رو به جوانان و فارغ التحصیلان پیشنهاد می‌کنم تا با مهارت افزایی و توسعه مهارت‌های مرتبط با رشته خود به دنبال اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان و راه اندازی کسب و کار خصوصی باشند.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=51529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.