• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳

تبلیغ صدور گواهینامه بدون آزمون، غیرقانونی است

  • کد خبر : 50785
  • 25 دی 1402 - 16:28
تبلیغ صدور گواهینامه بدون آزمون، غیرقانونی است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تبلیغ صدور گواهینامه بدون آزمون غیر قانونی و استفاده از این گواهینامه‌ها تخلف است.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: به تازگی در فضای مجازی شاهد تبلیغ صدور گواهینامه‌های رانندگی بدون آزمون هستیم که این موضوع غیر قانونی است و افرادی که اقدام به صدور این نوع گواهینامه‌ها می‌کنند برابر قانون مجرم شناخته می‌شوند.

وی افزود: جعل گواهینامه‌های رانندگی به دلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای ندارد و حتی پیگرد قانونی و قضائی برای دارنده گواهینامه جعلی نیز به همراه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: دارندگان گواهینامه جعلی و افرادی که در اسناد و نوشته‌های غیر رسمی ایجاد جعل می‌کنند، علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین هم محکوم خواهند شد.

سرهنگ زارع ادامه داد: رانندگان استفاده کننده از این گواهینامه‌ها هنگام حوادث رانندگی، وسیله‌ای که با آن مرتکب حادثه شده‌اند توقیف خواهد شد و ضمن اینکه هیچ حمایت بیمه‌ای نخواهند داشت، به مرجع قضائی نیز معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند و هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود، جعلی است و جعلی بودن آن برای پلیس با رؤیت گواهینامه و استعلام سیستمی به سادگی قابل تشخیص است، شهروندان فریب جاعلان را نخورند و در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=50785

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.