• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان:

۱۹۰۰ دانش‌آموز لنجانی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی شرکت کردند

  • کد خبر : 49683
  • 18 دی 1402 - 20:24
۱۹۰۰ دانش‌آموز لنجانی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی شرکت کردند
جانشین ناحیه مقاومت بسیج لنجان از شرکت بیش از هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، سرهنگ مهدی شیری در جمع خبرنگاران با اشاره به خاستگاه قرآنی درس آمادگی دفاعی اظهار کرد: براساس آیات قرآن، همه دشمنان اسلام آماده نابودی شما هستند و برهمین اساس باید خود را از لحاظ نیرو و تجهیزات آماده کرده تا دشمن جرات نکند حتی فکر تهاجم به ایران را هم در سر بپروراند.

وی افزود: به فرموده امام خمینی(ره) دفاع مقدس اگر چه برای کشور مشکلاتی را ایجاد کرد، اما برای ما سبب پیشرفت و اعتلا شد و ما در جنگ قدرت خود را به جهان نشان دادیم و فرهنگ اسلام ناب را صادر کردیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان تصریح کرد: ملت ایران با پیروی از ولی فقیه زمان خود در جنگ تحمیلی، ابهت پوشالی قدرت‌های شرق و غرب را شکستند و جهان دو قطبی را تغییر داده و نقطه عطفی را در تاریخ جهان ایجاد کردند.

وی ادامه داد: این فرهنگ بعد از دفاع مقدس در جامعه باعث پیشرفت و ترقی کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی شد و باید توجه داشت درس آمادگی دفاعی در تحقق ادامه این مسیر و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار در بین دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار و با اهمیت است.

شیری با بیان اینکه آموزش مهارت‌های دفاعی در آموزش عمومی تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مهم حیاتی است،اضافه کرد: مهارت‌های دفاعی می‌تواند نرم و سخت باشد که دانش‌آموزان در مهارت‌های سخت می‌توانند جهت‌یابی، زندگی در شرایط سخت، تیراندازی، دفاع شخصی، نظام جمع و دیگر مهارت‌های سخت را به بهترین نحو آموزش ببینند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان با بیان اینکه بیش از هزار و ۹۰۰  دانش‌آموز لنجانی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی شرکت کردند، گفت: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم اعم ازدختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت‌افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا سپری کردند.

وی با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی، عنوان کرد: این اردو در مدت زمان ۷ روز به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج لنجان بود که با اهداف آشنایی دانش آموزان با آمادگی دفاعی، اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با معارف دفاع مقدس و نیز سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین سواد رسانه و امداد ونجات  برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این اردوی عملی ضمن بالا بردن آمادگی جسمانی و توان رزم خود با سلاح و نحوه تیراندازی آشنا شدند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=49683
  • نویسنده : اکرم حسین زاده

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.