• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳

۴۱ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در استان اصفهان توسط هیأت نظارت ‌تأیید صلاحیت شدند

  • کد خبر : 49150
  • 15 دی 1402 - 14:00
۴۱ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در استان اصفهان توسط هیأت نظارت ‌تأیید صلاحیت شدند
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۴۱ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در استان اصفهان توسط هیأت نظارت ‌تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، مهدی سلیمانی اظهار کرد: فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های نظارت استانی پس از هماهنگی با هیئت مرکزی نظارت در روز پنجشنبه چهاردهم دی‌ماه، پایان یافت و نتایج به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه اعلام شد.

وی با اشاره به آمار وضعیت بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت،افزود: یک هزار و ۷۶۸ نفر داوطلب در استان اصفهان در فرصت قانونی ثبت‌نام خود را به صورت الکترونیکی انجام داده بودند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع این افراد ۲۱۳ نفر انصراف خود را به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه اعلام کرده بودند، همچنین ۱۷۳ نفر نیز طبق بررسی‌های هیئت نظارت شرایط ثبت‌نام را نداشتند، یعنی مدارکی از جمله پنج سال سابقه فعالیت در حوزه‌های اجرایی، بخش عمومی، دولتی و … را ارائه نکردند.

وی ادامه داد: ۱۸۸ نفر از این افراد علی‌رغم پیش‌بینی قانون مبنی بر اعتراض بر عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت از این فرصت قانونی استفاده نکردند.

سلیمانی اضافه کرد: با توجه به آمار ارائه شده صلاحیت ۵۷۴ نفر در هیئت‌های نظارت به سه دلیل (انصراف داوطلب، نداشتن شرایط ثبت‌نام اولیه و عدم اعتراض نسبت به رأی هیئت اجرایی) مورد بررسی قرار نگرفت.
وی یادآور شد: اما صلاحیت یک هزار و ۱۹۴ نفر در هیئت نظارت استان اصفهان و با همکاری هیئت مرکزی نظارت مورد بررسی قرار گرفته بود.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: از این تعداد، صلاحیت ۴۱ درصد توسط هیئت نظارت مورد تأیید قرار گرفت، ۲۶.۵ درصد توسط هیئت نظارت استان عدم احراز صلاحیت و حدود ۳۲.۵ درصد نیز عدم تأیید صلاحیت شدند.
وی افزود: این افراد مهلت دارند ظرف امروز پانزدهم و فردا شانزدهم دی‌ماه به فرمانداری‌ها مراجعه و به‌صورت مکتوب نتیجه بررسی صلاحیت خود را دریافت کنند.

سلیمانی اضافه کرد: از لحاظ قانونی افرادی که صلاحیت‌شان مورد تأیید قرار نگرفته است یا عدم احراز صلاحیت شدند از تاریخ هفدهم تا نوزدهم دی‌ماه می‌توانند به سایت شورای نگهبان مراجعه و اعتراض خود را اعلام کنند.

وی بیان کرد: صلاحیت این افراد و سایر افرادی که تأیید صلاحیت شده‌اند به مدت ۳۰ روز (از تاریخ بیستم دی‌ماه تا نوزدهم بهمن‌ماه) در شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج بیستم بهمن‌ماه از سوی فرمانداری مرکزی حوزه انتخابیه اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: صلاحیت همه نمایندگان دوره جاری مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان مورد تأیید هیئت نظارت قرار گرفت، اما نماینده حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران که در این دوره ثبت‌نام کرده بود از ادامه رقابت انصراف داد.

وی گفت: از نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی که در ۱۵ حوزه انتخابیه استان ثبت‌نام کردند مجموعاً صلاحیت هفت نفر مورد تأیید قرار نگرفت و صلاحیت هشت نفر نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=49150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.