• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳

کلاهبرداری در پوشش دعانویسی در اصفهان

  • کد خبر : 48015
  • 06 دی 1402 - 20:22
کلاهبرداری در پوشش دعانویسی در اصفهان
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی شخصی که با ترفند دعانویسی و رمالی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر اظهار کرد: در پی اخبار واصله از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر در شهرستان اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد رمالی با تبلیغ گسترده در شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و تلگرام ادعای درمان بیماری‌های لاعلاج، بخت‌گشایی، پیدا کردن گمشده‌ها، مجذوب شدن بین افراد، موفقیت در تحصیل و رفع گرفتاری‌ها از طریق آموخته‌های فراعلمی، ارتباط با اجنه و احضار ارواح اقدام به جذب افراد و برای انجام هر کار مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرد مذکور علاوه بر کلاهبرداری از شهروندان اقدام به اغفال دختران جوان و سوءاستفاده از آنها می‌کرد، گفت: تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری متهم انجام و با اقدامات هوشمندانه و تخصصی، متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و در بازرسی از محل کار متهم ۴۰۰ نوع آلات و ادوات رمالی، مبالغ هنگفتی وجه نقد به همراه یک عدد کارتخوان کشف شد.

سردار هاشمی فر با اشاره به تحویل این رمال کلاهبردار به مرجع قضائی اضافه کرد: متهم با هم‌دستی فرد دیگری که از او در پشت پرده استفاده می‌کرد و تجهیز محل کار خود به سیستم صوتی و ایجاد صداهای عجیب و غریب در آن مکان اعتماد مراجعه کنندگان را به خود جلب و با دادن وعده‌های دروغین مبالغ زیادی پول از آنها دریافت می‌کرد، با بررسی‌های صورت گرفته از اطلاعات مندرج در گوشی متهم و واریزی‌ها به حساب وی حدود ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان را حکایت می‌کند که تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر شاکی نیز در این پرونده شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ادعای رفع گرفتاری، درمان بیماری لاعلاج و احضار ارواح که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود چیزی جز کلاهبرداری نیستند، افزود: اگر این افراد چنین توانایی‌هایی داشتند برای خود کاری می‌کردند تا از دیگران پول دریافت نکنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان فریب این افراد را نخورند و اسرار خود را دراختیار آنها قرار ندهند، چراکه بیشتر این افراد با استفاده از اسراری که مشتری‌ها برای آنها بازگو می‌کنند اقدام به سوءاستفاده، اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48015

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.