• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان:

تکریم مادران و همسران شهدا تجلیل فرهنگ ایثار و مقاومت است

  • کد خبر : 48008
  • 06 دی 1402 - 19:43
تکریم مادران و همسران شهدا تجلیل فرهنگ ایثار و مقاومت است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: تکریم مادران و همسران شهدا را تجلیل از فرهنگ ایثار و مقاومت بوده و قطعا الگوبرداری از آنها تضمین‌کننده ادامه مسیر انقلاب اسلامی است.

مهدی هاشم زاده در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: حضرت ام البنین (س ) در دوران بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مسوولیت تمام زندگی حضرت علی (ع) را در تربیت ، تکریم، نگهداری فرزندان و بیت آن حضرت برعهده گرفت و این در حالی است که این بانوی بزرگ اسلام از خانواده ای بزرگ بود که اجدادش از پیامبران بودند.

وی افزود: حضرت ام البنین (س) به نحو بسیار ارزشمندی عمل کرد تا در جریان کربلا فرزندانشان را فدای حسین (ع) و راه حسین (ع) کرد و بارزترین نقطه شخصیت این بانو به عنوان همسر و مادر شهیدان این بود که آنچنان صبورانه ۲۰ سال پس از شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در راستای تبلیغ و ترویج و تکریم ایثار و شهادت و دفاع از شیعه زندگی کردندو مایه فخر و مباهات بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان مادران و همسران شهید را اسطوره ساز و الگویی برای مادران نسل‌های آینده دانست و تصریح کرد: مادران و همسران شهدا با الگوبرداری از حضرت ام البنین (س ) قدم در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام ناب محمدی گذاشتند و روزهای صبر و تحمل این مادران و همسران شهید که تداعی راه بانوی غمخوار اسلام ام‌البنین (س) است، که باید سرمشق راه همه ما در ادامه مسیر باشد.

وی ادامه داد: امروزه همه مردم، آرامش و امنیت کشور را مرهون صبر و ایثارگری‌های مادران و همسران شهدا می‌دانند و هرگز فداکاریشان را فراموش نمی‌کنند.

هاشمزاده با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۲ هزار رزمنده از شهرستان لنجان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند، خاطرنشان کرد: شهرستان لنجان بیش از۷۵۰ شهید و ۲ هزار و ۳۰۰ جانباز و آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و سالروز وفات حضرت ام البنین (س) فرصت مناسبی برای تکریم همسران و مادرانی است که به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفته و در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و قطعا تکریم مادران و همسران شهدا را تجلیل از فرهنگ ایثار و مقاومت است

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48008
  • نویسنده : زهرا جعفری

نوشته های مشابه

12آذر
مادر شهیدان هاشمی به فرزندانش پیوست
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان خبر داد:

مادر شهیدان هاشمی به فرزندانش پیوست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.