• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

حضور ۹۸۰ هزار دانش آموز استان اصفهان در مانور سراسری زلزله/۴۰ مدرسه در خطر فرونشت

  • کد خبر : 43643
  • 06 آذر 1402 - 20:06
حضور ۹۸۰ هزار دانش آموز استان اصفهان در مانور سراسری زلزله/۴۰ مدرسه در خطر فرونشت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان به علت افت آب‌های زیر زمینی و شرایط فرونشست زمین، ۴۰ مدرسه شناسایی شده که از این فرو نشست آسیب دیدند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه ۴۰ مدرسه در خطر فرونشست در شهرستان‌های اصفهان، برخوار و فلاورجان شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: اداره کل نوسازی استان در مورد مدارس آسیب دیده مطالعاتیرا انجام داده و با توجه به اهمیت موضوع ۲۲ مدرسه تخلیه شده‌اند که در دست بازسازی قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای تسریع در بازسازی، مقاوم سازی و تعمیر  ۴۰ مدرسه شناسایی شده ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است، از این رو از سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم نسبت به تخصیص این اعتبار به استان اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: در استان اصفهان بیش از ۹ هزار کلاس درس فرسوده نیاز به باز سازی دارند و یکی از درخواست‌های مسئولان استان برای رفع خطر از این مدارس مساعدت ویاری نوسازی مدارس کشور نسبت به تخصیص بودجه مورد نیاز است.

وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین مانور سراسری ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور به میزبانی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: این مانور هشتم آذرماه در زرین شهر برگزار می‌شود و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته با نواخته شدن زنگ ایمنی در سراسر استان بیش از ۹۸۰ هزار دانش آموز استان در ۵ هزار واحد آموزشی در این مانور شرکت خواهند کرد..

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=43643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.